New home

16 juni 2019 - Mornington, Australië

Mijn eerste week in Mornington bij mijn au pair familie zit erop.

En ja dat is even schakelen uiteraard. Van een eigen huis terug naar ouderlijk huis en nu mengen in een nieuwe familie.

Laat me ze even aan jullie voorstellen; Jacki en Alan zijn de ouders van Billy (5) en Jack (2,5). We worden in het huis vergezeld door de 2 mini fox terriërs Timmie en Cherry. Een eindje verderop staan Harvey(ex race horse) en Sparky (kinderpony) op een idealistisch stalletje.

Jacki en Alan zijn beide Iers en het is niet verrassend dat ze hier zijn terecht gekomen aangezien je hier een grote Ierse/UK community hebt. De Ierse pub kan dan ook niet uitblijven, de "Dubliner".

Het huis heeft een superfijne ligging 5 minuten lopen van de school, centrum en het strand. Mornington is echt een "town" maar je hebt er echt alles wat je nodig hebt.  Het bestaat voornamelijk uit de "mainstreet" waar de meeste winkels, restaurantjes, cafe's ect. aanliggen.

Nieuw huis, nieuwe familie, nieuwe gewoontes dat is wel even wennen. Gelukkig zijn Jacki en Alan super vriendelijk en geven me ook duidelijk aan wanneer ik vrij ben. Het zit in mij om snel al iets meer te doen maar owee boodschappen o.i.d mag ik echt niet doen voor ze dat is niet mijn taak! En ja wat doe je dan? Het er lekker van nemen, tripje plannen, drankje doen of met het thuisfront bellen.

Het strand hier is echt fantastisch mooi en het water kalm omdat het in een baai ligt "Port phillip" genaamd. Heel tof ook dat je vanaf hier Melbourne nog kan zien. Je kan eigenlijk ver, ver in de verte bij heldere lucht de hele baai zien.

En ja wat moet je, je nou bij de winter voorstellen hier? Gelukkig schijnt de zon veel, op het moment is het zo tussen de 12 en 16 graden maar weinig wind waardoor het zeer aangenaam is. Als er een bui losbreekt dan gaat het ook wel gelijk hard. Het bevalt mij prima want het is heerlijk om te wandelen, goed genoeg om op een goede dag op het strand te zitten en alleen op de slechte dagen heb je echt een jas nodig, anders is een vest o.i.d eigenlijk al genoeg.

Van de week ook wat andere backpackers leren kennen die hier voor een langere periode zitten,  het is fijn wat aanspraak te hebben buiten mijn au pair gezin.

Cheers

1. Marielle de Leeuw:
    16 juni 2019
    Fijn om te lezen dat je in een leuk gezin terecht bent gekomen.
    Veel plezier en geniet er van !!
  2. Jolanda Monster:
    16 juni 2019
    Super leuk om dit te lezen, jij bent jij niet als je je hier ook zeker zal gaan vermaken. Veel plezier met jou avontuur 👍😘
  3. Nora Manuputty:
    16 juni 2019
    Echt een leuke plek om te verblijven en zo te lezen een fijne familie.
    Hoelang blijf je daar? Veel plezier😍😍
  4. Joke:
    16 juni 2019
    Wat leuk om te lezen dat je in een leuk gezin bent belandt. Geniet ervan en ook veel plezier daar in het mooie Australië!
  5. Lucy:
    Geweldig om te lezen. Enjoy 😘
  6. Louisemulleman:
    16 juni 2019
    Leuk om te lezen en zeker leuk dat je bij zo’n fijn gezin mag werken top 👍🏻
  7. Bots:
    16 juni 2019
    Ik lees al wel dat je al een draai hebt gevonden.
    Geniet nog maar lekker verder. Zo ver bij ons vandaan...😘
  8. Aletta:
    16 juni 2019
    Leuk dat je het naar je zin heb, en een leuk gezin heb getroffen😘
  9. John Bos:
    16 juni 2019
    Leuk om te horen dat het goed gaat en dat je het goed naar je zin hebt mooie foto's ziet er goed uit mooie omgeving en leuk een gezin met paarden veel succes met je verdere reis
  10. Nicole:
    17 juni 2019
    Bedankt voor de lieve reacties. @jack eb Nora ik blijf hier 2/ 2,5 maand.
  11. Nicolette De Wit:
    17 juni 2019
    He Nicole, leuk veel plezier nog en een mooie tijd! Groetjes!
  12. Marjolein:
    23 juni 2019
    Super leuk om te lezen, heel veel plezier
  13. Monique:
    28 juli 2019
    Leuk om te lezen , ik ga je volgen