Batmania

9 juni 2019 - Melbourne, Australië

Jeeeh we zijn er, Melbourne.

Ik vind Melbourne een hele fijne stad er hangt een goede vibe en komt relaxt over en de mensen zijn er vriendelijk. Het is makkelijk om hier met iemand in gesprek te komen.

Als je iemand hoort vertellen over Melbourne en/of de geschiedenis voel je de trotsheid en passie maar ook de rivaliteit ten opzichte van Sydney.  Dat is dan ook de reden dan Canberra de hoofdstad is. Sydney was de eerste en grootste maar Melbourne had het geld dus is er besloten en nieuwe stad te bouwen in het midden want uiteraard kwamen ze er niet uit.

Melbourne heeft een interessante geschiedenis en had bijna "Batmania" geheten. Na de vondst van goud, heeeel veeel goud is de stad hier uit de grond geschoten.

Melbourne is dan ook meerdere malen uitgeroepen tot de meest leefbare stad in de wereld en daar kan ik me zeker in vinden.

Het is nog een vrij "jonge stad" en het centrum heeft een strakke look. Toch zie je ook een hoop oude architectuur maar in zeer goede staat of mogelijk gerenoveerd. De wegen zijn breed en je vind meer koffie, donut of food to go tentjes dan winkels.

Kom je aan de rand van het centrum dan beginnen de wolkenkrabbers boven je uit te rijzen en je ziet meer restaurants en winkels.

De andere kant op kom je weer in een wat ouder stads gedeelte wat een heel ander gevoel meegeeft.

Ik vind het een erg fijne stad om in te verblijven.

Cheers,

1. Joke:
    9 juni 2019
    Fijn dat je er van geniet!! Australië staat ook nog op onze bucketlist!! Veel plezier!
  2. John Bos:
    9 juni 2019
    Leuk om te horen dat het goed gaat en zeker leuk een stukje historie van de omgeving war je bent veel succes en plezier verder
  3. Thea:
    9 juni 2019
    Melbourne is een heerlijke stad, zeker in vergelijking met Sydney, waar de mensen veel jachtiger zijn. Geniet ervan, 😘
  4. Helen:
    9 juni 2019
    Mooie foto’s! Leuk om te lezen hoe t daar is. Veel plezier verder🍀
  5. Liane:
    Wauw, genieten....
  6. Jolanda Monster:
    Heerlijk, lekker van genieten Nicole 👍😘
  7. Kim:
    Super lekker genieten !!
  8. Suzanne:
    9 juni 2019
    Weer super om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik wil wel meer verhaaltjes, zo leuk om te lezen 😍😘
  9. Louisemulleman:
    10 juni 2019
    Super leuk om te lezen👍🏻 Reizen we een beetje met je mee 😜