"Holidays"

7 april 2022 - Newcastle, Australië

Weer eens tijd voor een kleine update!

2 weken geleden ben ik vertrokken voor een korte trip/"vakantie".

Ik ben eerst een qeek naar Lennox Head geweest of liever gezegd Ballina waar ik bij Coni verbleef. Coni maar vooral Kitty en Nico hebben een hoop schade aan het huis na de overstromingen. Door de recente overstromingen was het strand dan ook gesloten. Het was inmiddels wel opgeruimd en ontdaan van al het afval en karkassen van koeien, honden en andere dieren maar het water was nog niet zwemproef.

Inmiddels is het meest opgeruimd maar in de buitenleven van Ballina is nog steeds een hoop afval aan de weg wachtend om opgehaald te worden. Aan de ene kant heel bijzonder hoe snel alles aan kant is gemaakt en opgeruimd en aan de andere kant is er nog zoveel werk. Het wakkert je respect voor water weer even aan.

20220325_190038IMG_20220326_004509_499

FOTO'S ZIJN VAN DE OUTBACK SPECTACULAIR EEN DINNER SHOW AAN DE GOLD COAST

En ja je zag het goed "vakantie" staat tussen aanhalingstekens want de rest van mijn vakantie is een werkvakantie.

Ik ben inmiddels terug aan de Central Coast bij Falcon Sporthorses waar ik 2 weken voor Pip en John werk. Het originele plan was zodat hun groom Alex thuis, Nieuw Zealand kon bezoeken wat dus uiteindelijk niet doorging maar ze besloten me toch te laten komen zodat ze zelf wat extra vrije tijd konden inplannen.

Het is goed iedereen weer te zien na bijna 2 jaar en eigenlijk is er niets veranderd en ook weer heel veel.

John is succesvol met zijn racepaarden en dat werd bevestigd op mijn eerste werkdag waar 1 van de paarden zijn race won.

Ondertussen heb ik mijn auto verkocht en een nieuwe gekocht, het leek me makkelijker om dit dichter bij de grote steden te doen.

IMG_20220401_174410_664

En de nieuwe auto kon ik gelijk uitproberen naar Newcastle waar ik met Jo en een aantal vrienden zou ontmoeten en om haar uit te zwaaien want ja die stapt vandaag op het vliegtuig naar Nederland voor een paar weken. Super fijn voor haar en haar familie maar stiekem wel een beetje jaloers maar goed mijn kans komt hopelijk snel genoeg.

20220406_16550520220407_083308

We hebben hier een leuke avond gehad met uiteraard een paar biertjes en na een goed ontbijt heb ik Jo op de trein gezet en terwijl ik dit schrijf zit ik aan het strand waar ik nog even gewandeld heb voordat het weer begint met regenen. Want waar wij in Bundella in November en December zoveel regen hebben gehad is het nu de buurt aan deze regio.

Zo gaan er 3 jaar voorbij van droogte en bosbranden, komt covid roet in het eten gooien in al onze levens en is El Nino een El Nina geworden en is er aan water en groen gras geen tekort.

1. Ilona:
    9 april 2022
    Helemaal overheen gekeken🙈 maar weer met veel plezier gelezen. Ja kon het maar, maar idd jouw kans komt ook . HvJ❤️
  2. John Bos:
    10 april 2022
    Leuk stukje en een mooie auto veel plezier en veilige kilometers