Hawksnest and Nelson Bay

22 februari 2020 - Karuah, Australië

Na wat dagen bij komen en sightseeing was het tijd ons avontuur te beginnen.

Via de kust beginnen we onze route richting het zuiden. 390 kilometer staat er op de planning.

Onderweg hadden we natuurlijk een paar geplande en ongeplande stops.

* Big prawn  in Ballina

* Big banana in Coffs Harbour

* Sealy look out

De volgende stop was gepland in Port Macquarie bij het Koala hospital.

Het koala hospital kan je gratis bezoeken maar een donatie wordt uiteraard op prijs gesteld. De wilde koala's die binnen worden gebracht bij het ziekenhuis krijgen de kans on achter de schermen te revalideren met minimaal menselijk contact. De koala's die in permanente zorg zitten kan je bewonderen in hun nagebootste leefomgeving. Wat mij betreft een prachtige locatie om de koala te bewonderen en een paar dollars te besteden.

Laatste stop Karuah waar we 2 nachten in een motor inn zouden verblijven. Perfecte manier om de overnachten als je onderweg bent.

De volgende dag werd in 2en gedeeld. 'S ochtends hebben we heerlijk gewandeld langs het strand van Hawksnest die ons bij een track de Yacaaba opbracht naar een prachtig uitzicht. Aan de ene kant de Karuah rivier en aan de andere kant de oceaan.

Vervolgens zijn we naar Nelson Bay gereden en hebben we daar een beetje rondgeslenterd. Een klein dorpje met een pittoresk haventje waar ze nog zo'n platform hebben om grote vissen te wegen. Verder een start locatie voor vele boottochten om dolfijnen en walvissen te spotten.

En zo zitten 2 dagen er alweer snel op en vertrekken we morgen alweer naar Sydney.