Gibraltar peak

12 september 2019 - Tidbinbilla National Park, Australië

Nee je leest het niet verkeerd. Niet de straat van Gibraltar maar de Gibraltar peak. Deze ligt dan ook uiteraard niet tussen Spanje en Marokko in maar in Australië en dan wel in "the Australian Capital Territory. Ook wel "ACT" genoemd.

Aldus op een vrije zondag de "jute" (pick-up) geleend, lunch en drinken ingepakt en op stap.

En hoe besluit je dan welke route je gaat wandelen..??? Nou ja lang leve "google" zeg maar. Ik begin meestal met rondkijken wat er in de buurt is en naar een geschikte afstand en moeilijkheid.  Je wilt uiteraard niet gehaast de route afleggen maar tijd hebben om van de wandeling te genieten. Ik probeer niet teveel naar foto's te kijken want daarop zie je alleen de hoogte punten en kan de rest van de wandeling heel saai zijn. Aan het lezen van beschrijvingen heb je meer naar mijn mening.

De route naar Gibraltar peak ligt in het "Tidbinbilla Nature Reserve", een national park. Je vind hier verschillende routes om te wandelen maar ook een hoop wildlife in de  sanctuary. Wat letterlijk vertaald "heiligdom" betekent.

Eenmaal hier aangekomen kon je kiezen om zonder ticket de wandeling te maken vanaf de ingang of een dagticket ($13'-)  te kopen en verder het park inrijden. Ik koos voor het laatste omdat je anders eerst 4 à 5 km langs de weg loopt.

Het is een retour route van 8,2 km waar zo 2-3 uur voor staat, goed te doen dus.

Het eerste stuk ging over een open veld waar veel kangaroo's waren😍 en vanuit daar liep je het bos in. De wandeling viel me  zwaarder dan verwacht. Dit kwam vooral omdat ik heel vaak ben gestopt voor foto's en geen muziekje had opgezet. Ik dacht wellicht hoor ik een keer wat ritselen en zie ik nog wat anders dan kangaroo's maar helaas. Tip voor de volgende keer, foto's maken op de weg naar beneden🤓.

Eenmaal aangekomen boven was het de moeite meer dan waard, wat een uitzicht zeg! Na hier even van genoten te hebben en een kleine lunch weer terug naar beneden. Dit keer met muziek en voor ik er erg in had was ik alweer terug bij de auto.

Onderweg naar huis nog even een prachtige zonsondergang kunnen bewonderen alleen was ik helaas te laat voor een goede foto. Volgende keer beter.

Groetjes,

Nicole

1. Bots:
    Heerlijke wandeling lijkt me
  2. Nicole:
    18 september 2019
    Dat was het zeker, vooral naar beneden.
  3. Marieke:
    Wat een uitzicht!🤩
  4. Helen:
    Mooi
  5. Jelke:
    Heerlijk 😍
  6. Jolanda Monster:
    12 september 2019
    Hey avonturier, goed bezig 😜 prachtig daar in dat heiligdom. Duidelijk voorjaar aan het worden, mooie bloemen onderweg en super uitzichten. Je ziet er goed uit, volgens mij helemaal op je plek. Nog veel plezier schat. Fijn dat wij zo een beetje mee kunnen genieten 👌😘
  7. Arminda:
    12 september 2019
    Oh wat gaaf die kangoeroes 🥰
  8. Louisemulleman:
    17 september 2019
    Schitterend 😘
  9. Marielle de Leeuw:
    21 september 2019
    Wow dat ziet er gaaf uit zeg, en jij ook 😉
    Leuk om het zo mee te beleven.
  10. Nicole:
    28 september 2019