Salvation army and Vinnies

18 september 2019 - Yass, Australië

Een veel gestelde vraag toen ik vertrok was, "Is dat alles wat je meeneemt?"

Jep.... Een volgepropte backpack met dank aan compressiezakken en een rugzak dat is alles wat mee ging.

Als ik op vakantie ga ben ik heel makkelijk met pakken. Ik weet wat ik nodig heb en vlak van te voren pak ik mijn koffer en gaat alles erin. Maar als je dan voor zo lange tijd weggaat is dat toch wel even anders.

Ik heb vooral kleding ingepakt waar ik me fijn in voel en die makkelijk in laagjes te dragen is en verder zou ik wel zien. Uiteindelijk is alles te koop.

En dat ging vanzelf. Mijn voorganger had een paar goede werktruien achter gelaten en een paar werklaarzen en jophurs waarmee ik een heel eind kwam. Superfijn want nu hoefde ik niet al mijn "goede" kleding te dragen tijdens werk of gelijk te gaan shoppen.

Aangezien het toch in de ochtenden wel echt koud was besloot ik naar "Vinnies" te gaan. Een 2e hands winkel voor het goede doel. Daar scoorde ik voor $11,- een longsleeve en spijkerbroek. Verderop nog een paar sokken en pantoffels gehaald wat me wat meer ruimte gaf met wassen en lekkkere warme voetjes.

Naarmate het warmer werd begon ik wat krap in mijn t-shirts te raken. Er liggen nog 5 goede shirts in de kast maar aangezien ik die erg fijn vind besloot ik weer op pad te gaan.

Dit maal naar de "salvation army" een soort leger des heils. In eerste instantie vond ik maar 1 fijn t-shirt in mijn maat. Uitverkoop!, $2,50. Alleen 1 probleem, je kon alleen pinnen vanaf 10 euro. Na even goed zoeken nog 3 shirts erbij gevonden en missie geslaagd.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik thuis nooit zou bedenken zo'n winkel in te lopen maar het heeft mijn ogen geopend. Ik ben verkocht haha. Je zal er een hoop "aparte" kleding vinden en dingen totaal buiten je smaak maar ik heb ook echt leuke dingen zien hangen. En aangezien ik kleding altijd te duur vind😂😂 is dit de ideale oplossing. Het geeft me een voldaan gevoel. "Nieuwe" spulletjes zonder dat de portomonnee leeg is.

Deze winkels zie je hier veel meer dan in Nederland maar ik kan je zeker aan raden een keer binnen te lopen. Wie weet vind je wel iets leuks "vintage". En niet te vergeten je draagt een steentje bij voor het goede doel.

1. Megan:
    18 september 2019
    Super leuk die tweedehands kleding, mensen veroordelen het altijd dat het vies of oud is maar kunnen nog hele leuke spullen tussen zitten! 😏
  2. Nicole:
    18 september 2019
    Absoluut! Wordt goed gereinigd, ruikt fris en ziet er keurig uit.
  3. Fiona:
    Leuk die pantoffels
  4. Nicole:
    😁😁
  5. Joke:
    18 september 2019
    Ziet er idd nog mooi uit!! En goed voor milieu en portemonnee...😉😉
  6. Nicole:
    Ja precies
  7. Arminda:
    18 september 2019
    Die pantoffels 🤣🤣🤣 Geweldig !!!!!
  8. Nicole:
    18 september 2019
    Ik ben blij dat jullie ze mooi vinden haha
  9. Tineke van Bennekom:
    Geweldige pantoffels👌
  10. Louisemulleman:
    Wat een geweldige pantoffels 👍🏻🤣
  11. Helen:
    Te Leuke fleurige toffels. Zou ze stiekem ook wel willen💜🌈
  12. Ilona:
    19 september 2019
    dat blauwe shirt met streepjes ,echt wat voor jouw:)
  13. John Bos:
    19 september 2019
    Hoi Nicole erg kleurrijk en veel voor weinig leuk toch
  14. Jolanda Monster:
    20 september 2019
    lekkerrrr bezig, zuinig hoor en toch helemaal leuk 😍😍
  15. Kim:
    28 september 2019