Even voorstellen...

6 september 2019 - Yass, Australië

Nu jullie een indruk hebben hoe mijn dag eruit ziet leek het me tijd om jullie aan een paar mensen voor te stellen.

Ik werk op het moment voor Al en Bec op een kleinschalige racestal. De eigenaar, Al is naast trainer ook chiropractor (voor paarden en honden). Dit maakt het makkelijk om de paarden regelmatig te controleren. Hij controleerd en behandeld ook het gebit en indien nodig de hoeven. Hiervoor komt regelmatig de hoefsmid oftewel "farrier", maar onderhoud doet Al zelf.

Bec is zijn vrouw en zei traint de paarden. Door haar lengte kan ze niet uitkomen als professioneel jockey maar ze rijd wel "picnic races" (amateur). Bec houd zich verder vooral bezig met het voer voor zowel de paarden als voor ons en de kinderen.

De oudste is Paddy. Hij is 4 jaar oud en loopt of fietst de hele dag in en rond de stal. Het liefst vraagt hij de hele dag; "what are you doing", en dat doet me ergens aan denken....... (zie foto).

Dan is er nog de tweeling van 4 maanden oud.

De meeste tijd werk ik samen met Geo. Hij is van mijn leeftijd en werkt hier al 8 jaar. Hij werkt hier op stal en wordt soms ingehuurd als jockey. Op het moment heeft hij hier "Jimmy" onder zijn hoede. Geo rijd altijd met een jockeypad (zadel) omdat hij nooit geleerd heeft om op een gewoon zadel te rijden. In Panema op jockeyschool doen ze racetraining in een "pad" en het rustige werk zonder zadel.

Ze korten hier eigenlijk altijd de namen af als dat mogelijk is. Ik ga hier dan ook door het leven als "Nic". Dat is weer eens wat anders dan Poot(je), Voettie, Fonsie of Nico.

Groetjes Nic😜

1. Arminda:
    Klinkt echt super gaaf 😃👍
  2. Ilona:
    6 september 2019
    En dan hebben wij zo onze best gedaan om onze kids mooie namen te geven🙈en wat hoor ik het meest??
    Hey Poot! best jammer dus❤💋
    Goed om je verhalen te lezen.
  3. Louisemulleman:
    6 september 2019
    Weer leuk om te lezen Pootje 😜 ja wanneer zouden we hier in het wadjeveen jou nou Nicole noemen 🙈 ook niet. 😘
  4. Helen:
    Leuk weer om te lezen👍🏻
  5. John Bos:
    8 september 2019
    Hé nicole leuk weer wat te horen en dat het goed bevalt daar leuk gezin en collega's weer wat anders racepaarden wie weet misschien als je terug bent op naar duindicht haha ik zie je al ga zo door en geniet ervan groetjes namens ons
    Gr John