Een dag uit het leven van.....

30 augustus 2019 - Yass, Australië

Als eerst wil ik jullie even laten weten dat het inmiddels een stuk beter in mijn vel zit.

Ik wil jullie graag een indruk geven hoe mijn dag er gemiddeld uit ziet.

We hebben op dit moment 9 paarden in training staan er daarnaast nog wat paarden die een "break" hebben en wat jonge paarden.

Om 6.30 beginnen we met het voeren van de paarden en het mesten van de 2 stallen. De paarden op stal grazen we dan ook even en terwijl Geo de honden laat rennen voer ik de lammen en katten.

Rond 7.30/8.00 is het tijd voor ontbijt. Dat doet iedereen "thuis" , behalve op zondag dan krijgen we ei met bacon en cappuccino 😍.

Na het ontbijt maken we de paarden klaar voor "Bec". Nadat zij ze heeft gereden laat "Al" ze zwemmen en vervolgens grazen wij ze even en zetten ze weer terug. Als Bec klaar is gaan Geo en ik rijden en maken we vervolgens de stal aan kant en zorgen we dat alle paarden hooi hebben. Meestal zijn we om 12.30 klaar.

Over het algemeen hebben we dan altijd lunch tot 14.30. Maar goed het zal geen paardenbedrijf zijn als dat niet af en toe anders gaat. Denk aan een hoefsmid, dierenarts of één of ander klusje.

Om 14.30 grazen we eerst de 2 paarden op stal en voeren vervolgens de paarden die in "training" zijn. Na het voeren grazen we die ook allemaal nog even op de dagen dat dit lukt. Vervolgens ga ik de rest voeren en even een snelle check bij ze doen terwijl Geo het water controleert en bijvult of ververst.

Als alles gevoerd is en aan kant is het weer tijd om de lammen te voeren en de honden te laten rennen.

Om 17.00 krijgen ze hooi en sluiten we af.

Uiteindelijk om 19.30 eten we met zijn allen en doen we nog een laatste check bij de paarden op stal.

Meestal gaan we op dinsdag en zaterdag op de racebaan trainen. In dat geval vertrekken we na het ontbijt en is de lunch wat later. Maar dat vinden wij niet erg😁, dan krijgen we namelijk sandwiches en koffie.

Op zondag zijn de paarden vrij en blijven ze lekker in de paddock. Wij zijn dan ook vrij na 10 uur. Als Geo en ik er beide zijn voeren we 's middags samen en anders alleen.

Dit is ongeveer hoe mijn dag eruit ziet. Uiteraard loopt niet elke dag hetzelfde. En wees niet bang, ik ben ook wel eens vrij.

Op het moment heb ik zelf 2, 3-jarige merries onder mijn hoede. Fleur en Charly.

Charly (1e foto) was aan het begin erg gevoelig voor de singel en opstappen maar dat gaat inmiddels erg goed. Ze is vaak wat kijkerig maar reageert steeds minder op afleidingen, behalve als het flink waait dan is de aandacht nog lastig vast te houden. In de omgang is ze super makkelijk en relaxed. Ze moet alleen nog wat kilootjes kwijt🙈.

Fleur (2e foto) is heel gevoelig maar wel super braaf. Helaas is ze wat aan de kleine kant en hopen ze dat ze genoeg ontwikkeld. Fleur is makkelijk te rijden alleen mist ze soms de "voorruit" als je ergen heen/langs moet. Ze is dan ook gevoelig in de mond dus je moet hier een goede balans in vinden. Ze ziet er super lief en schattig uit maar kan dan wel een darm zijn. Ook dit gaat steeds beter.

Kijk bij de video's voor een rondje over het terrein. 🤓

Dit was een dag uit het leven van....... Nicole

1. Ingeborg:
    Hoi Nicole,
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen, maar vooral dat jij zelf weer beter in je vel zit!
    Ik wens je een onvergetelijke ervaring en nog heel veel plezier op je geweldige reis,
    Liefs Ingeborg 😘
  2. Marise:
    30 augustus 2019
    Leuk om te lezen hoe jou dagen er een beetje uit zien super gaaf😍😘❤️
  3. Louisemulleman:
    Je bent weer lekker druk heel de dag 💪🏻 🐎🐎
  4. Helen:
    30 augustus 2019
    Leuk om te lezen en fijn dat het weer beter met je gaat
  5. Marielle de Leeuw:
    30 augustus 2019
    Fijn dat het weer beter met je gaat.
    Je zal je daar niet vervelen zo te lezen. Geniet er van!!
  6. Jolanda Monster:
    30 augustus 2019
    Fijn weer beter in je vel 👍 druk schema zo te lezen de hele week. Strak gepland maar ik denk met veel plezierrrr. Veel mooie herrinneringen maken en doorrrr 😘😘
  7. Marieke:
    30 augustus 2019
    Leuk om te lezen! Wat een ervaring🤩😘
  8. Liane:
    31 augustus 2019
    Heerlijk hoe je vertelt en hoe je bezig bent.
  9. John Bos:
    31 augustus 2019
    Fijn om te horen dat het je weer goed gaat maar zo te lezen heb je het ok erg druk met alle dieren super leuk om ook te zien op de foto's wel met dekens zeker fris in de avond en nacht geniet ervan en tot de volgende vlog
  10. Nora Manuputty:
    31 augustus 2019
    Fijn te horen dat het weer beter met je gaat.
    Lekker bezig hoor....👍🏽🐎 enjoy 😘