Rozengeur en maneschijn

24 augustus 2019 - Yass, Australië

Ik zou in deze blog wat meer vertellen over het werk en de paarden maar dat doe ik niet. Ik denk dat het ook belangrijk is om de andere kant van reizen te laten zien, en zoals we allemaal weten het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn.

De afgelopen 2 dagen heb ik het "emotioneel" erg lastig gehad. Het was gisteren dan ook 2 maanden geleden van papa❤.

Ik zag best wel op tegen deze dag en wilde er toch even bij stilstaan maar wist niet goed hoe...

Ik wilde een momentje voor mezelf creëren, iets om even bij stiltestaan maar wist niet goed hoe.

'S middags was ik een serie aan het kijken en daar hielden ze een memorial voor iemand. (Lekkere timing ook).Ik werd hier wat emotioneel van en maakte het besluit mezelf de kans te gunnen dit te uiten.

Ik besloot Blacky zijn as mee te nemen en een mooi plekje te zoeken met op mijn mp3 een muziekje die mij "steun en hou vast" geeft.

Ik was van te voren helemaal niet overtuigd dat ik Blacky hier wilde uitstrooien maar ik had het moment nodig om verdrietig te kunnen zijn en mijn emoties naar boven te laten komen. En buiten dat had Blacky het hier geweldig gevonden dus JA., het is de juiste plek. En het geeft mij een plek om even tot mezelf te komen.

Het heeft niet persé iets met papa te maken maar het was toch fijn om dit te kunnen doen en symbolisch iets los te kunnen laten. En zoals jullie me al eerder hebben horen zeggen; "stap voor stap, de ene voet voor de andere". Maar dan wel kleine stapjes.

Op dit soort momenten is het lastig om "alleen" te zijn. En ondanks dat je niet echt alleen bent heb je ook nog niet de band met iemand om dit te delen. Gelukkig heb ik een hoop steun van thuis uit en ben je nooit echt alleen, maar het is toch niet hetzelfde. En dat geeft niet!

Ik voelde dat het me nog dwars zat en vroeg aan Geo of hij zin had om vanavond een biertje te drinken in de pub. Het is tenslotte zaterdag, even wat anders.

Het zat me nog duidelijk dwars, ik was geirriteerd en lomp.  (Ik bleef met mijn broek aan het hek hangen🙈. Zie foto). Alles kwam verkeerd binnen, tja die momenten heb je helaas wel eens.

Uiteindelijk waren we aan het grazen met 2 paarden in revalidatie Ginger en Jack.  "Jack" en ik hebben niet zo'n goede relatie. Ik wilde hem mee terugnemen en daar werd die narrig van en peert hem, met een klap na.... en nee gelukkig niets aan overgehouden behalve een uitbarsting van verdriet en frustratie.

Paard weer gevangen en ik ook goed opgevangen daarna. "Bec" voelde gelijk aan dat dit niet om het moment ging maar dat er wat anders was. Ze liet me even uitrazen en luisterde gewoon even begripvol. Vroeg nog of ik niet de rest van de middag vrij wilde, maar je kent me! Weer rustig verder en laat me maar even. Later nog even excuses aangeboden maar was geen bezwaar ze begrepen goed waar het vandaan kwam en waren blij dat ik niets mankeerde.

Ik ben blij dat ik hier zit met fijne mensen om me heen die lief, begripvol en zorgzaam zijn. En natuurlijk de support en steun van thuis.

EN JA!!! Het gaat goed met me, dit soort momenten horen er helaas bij en hey is ook belangrijk dat die er some zijn. (Alleen dan liever niet op de werkvloer🙈).

Volgende keer het beloofde verhaaltje maar wilde jullie toch ook graag een andere kant laten zien.

En voor nu., op naar de pub een biwrtje halen.

Groetjes

1. Nathasja:
    💖😘💫
  2. Joke:
    24 augustus 2019
    Heel goed om het op die manier een plekje te geven! En het mag best even duren hoor, er is zoveel gebeurd. Heel dapper van je om dat met ons te delen! Het ga je goed....benieuwd naar je volgende verhaal!
  3. Marielle de Leeuw:
    24 augustus 2019
    Valt ook allemaal niet mee, zo ver weg van alles en iedereen. Veel gebeurt de laatste tijd. Goed dat je het niet allemaal opkropt en het moet allemaal een plaatsje krijgen en dat heeft tijd nodig (en soms heel veel tranen, geeft niks lekker laten gaan)
    Fijn dat je goed bent opgevangen.
    Veel sterkte maar vooral toch veel plezier.
    Dikke leeuwenknuffel 😘
  4. Louisemulleman:
    24 augustus 2019
    Wat ben je toch ook een geweldig mens ! En het siert je om dit ook met ons te delen 😘 om dit soort dingen een plek te geven is het lastigste wat er is. Wat je zelf zegt stap voor stap.. 💪🏻😘 en inderdaad benieuwd naar je volgende verhaal
  5. Marise:
    💖💖
  6. Marieke:
    😘❤️
  7. Tamar:
    😘❤️
  8. John Bos:
    24 augustus 2019
    Heftig Nicole maar helaas hoort dit ook bij het leven het is zo als het is knap dat je dit zo kan delen goed dat je daar ook goed opgevangen wordt en er begrip is het ziet er wel geweldig uit daar hel veel sterkte en weer op naar de mooie dingen in het leven je ben een knokker dus het komt zeker weer goed succes en tot de volgende blog
  9. Suzanne:
    ❤❤❤
  10. Aletta:
    ❤️❤️😘
  11. Sonja:
    ❤️😘 trots op jou 😘
  12. Arminda:
    24 augustus 2019
    Deze kant moet en mag je ook zeker laten zien. Het is ook niet niets wat je allemaal meegemaakt hebt en het is goed om je gevoelens te kunnen uiten, op welke manier dan ook. Ik vind het ontzettend dapper van je, dat je dit met ons gedeeld hebt. Met ups en downs en zoals je al zei met kleine stapjes vooruit. Succes daar meis, down under xxx
  13. Liane:
    ❤ ❤
  14. Bots:
    Xxx lieve nicht.
    Fijn ook dat je het in een verhaal aan ons kan vertellen.
    Leef met je mee 😘
  15. Monique:
    25 augustus 2019
    Nicole , kleine stapjes vooruit en soms ook voor je gevoel ook een paar achteruit , maar dat hoort er allemaal bij , hoe moeilijk ook . Ik blijf je zowiezo een stoere meid vinden .
  16. Tineke van Bennekom:
    30 augustus 2019
    💗💗
  17. Jolanda Monster:
    30 augustus 2019
    Gelukkig deze gemist, omdat ik nu al in de volgende lees dat je weer goed in je velletje zit 😉 ik voel je pijn en verdriet, je boosheid maar gelukkig ook de troost en het verwerken van je verdriet. Geheel op Nicole s stijl. Mooi omschreven lieverd. En doorrrr kusssss van mij
  18. Nora Manuputty:
    31 augustus 2019
    Ja meissie het leven is idd niet altijd rozegeur en maneschijn,maar mooi dat je ook dit met ons wil delen. We begrijpen allemaal deze rollercoaster van emoties en het hoort er ook bij.
    En zonder verdriet is er geen geluk....🍀❤️.
    Je komt er wel....dappere dodo😘😘