Country live

21 oktober 2019 - Murrumbateman, Australië

Eerder deze week arriveerde er een andere Nederlandse (Jo) op stal zodat Gio later deze week op vakantie kan. Dus een goede reden voor een uitstapje.

Ik was al eens in de pub in Yass geweest maar dat was meer een eetcafé en wilde naar wat knussere pub. Na aanraden van Al belande we in een echte country pub in Darlton.

Het was een kleine pub in een oud hotel wat verder gesloten was. Zodra we binnen liepen werden we gelijk warm onthaalt want ze zien niet elke dag nieuwe gezichten.

Na een kort babbeltje met barman Dave en "barefoot trimmer" Debbie en haar man Roy voelde we ons helemaal thuis.

En vielen wij even met onze neus in de boter. Op zaterdag avond brengen ze allemaal wat snacks en eten mee dus we konden gewoon lekker een hapje mee prikken, Top! Zeker voor herhaling vatbaar.

En als je nou ergens een aquarium ziet ga er dan niet gelijk vanuit dat er vissen inzitten. Deden wij uiteraard wel ( vond Dave heel grappig) maar het aquarium bleek voor een  "Jabby". Een soort kreeft die in vers water blauw kleurt.

Voor zondag stonden de fielddays in Murrambateman op de planning. Een soort bradderie te vergelijken met het oogstfeest alleen dan 5x zo groot.

Ook hier kwamen we Debbie en Roy weer tegen. Na wat rond gelopen te hebben en een "echte"  Australische hoed te hebben gekocht was het tijd voor wat clinics.

Als eerste 2 meiden die wat vertelde over trickriding, supergaaf en knap wat voor stunts ze uithalen in volle galop. Daarna was er clinic over "genteling", oftewel het mak maken van paarden.

Hiervoor gebruikte ze Brumby's, de wilde paarden in Australië. Ik wist dat ze klein waren maar het waren gewoon pony's.

Het was super interessant om te zien hoe ze dit doen, heel anders dan wij gewend zijn. De meeste aandacht wordt besteed aan gewenning aan van alles en nog wat.

Ze werken vanuit het principe als je luisterd krijg je rust als je vervelend bent werk, opzich niet heel anders dan bij ons maar toch heel anders.

Zo was er een vrouwtje die wat rondstapte aan de lange teugel en op het moment dat het paard versnelde zette ze hem op een cirkel. Simpel met 1 teugel, geen trekken of iets dergelijks maar wel zo kordaat dat die daadwerkelijk de cirkel op moet en afremt. Ook wel remmen op 1 teugel wat veel gebruikt wordt met Vee, trailriding e.d. Uiteraard ging dit zo nog even verder, leuk om te zien!

Dus ja dit was de eerste "taste" van het countrylive hier in Australië en ik hoop er uiteraard nog veel meer van te zien.

1. Sonja:
    21 oktober 2019
    Leuk om te lezen dat je echt op je plekje bent. Veel plezier 😘
  2. Marielle de Leeuw:
    21 oktober 2019
    Zo te zien ben je helemaal op je plekkie daar, mooie foto 😍
    Wel gezellig dat er een Nederlandse bij is gekomen, veel plezier 👍
  3. Arminda:
    21 oktober 2019
    Wat leuk dat er een Nederlandse bij is gekomen, waarmee je dit avontuur heb kunnen beleven.
  4. John Bos:
    21 oktober 2019
    Leuk om te lezen nicole je wordt straks nog een echte country girl ik heb net via de pc wat van je video's gezien echt gaaf om op zo'n grote vlakte te rijden lijkt me schitterend en ook voor de paarden in het water echt mooi om te zien en zo zie je je leert er iedere keer weer wat trucjes bij .
    Goed om te lezen dat je het naar je zin heb
    tot de volgende keer
  5. Nicole:
    21 oktober 2019
    Helaas rijden wij niet met de paarden op de grote vlaktes maar dat staat zeker nog op mijn lijstje om te doen.
  6. Thea Mevissen:
    Volg weer
  7. Nicole:
    Leuk Thea
  8. Liane:
    21 oktober 2019
    Fijn dat er een Nederlandse nu bij is, toch denk wel fijn weer ff Nederlands te praten. Genieten meid.
  9. Nicole:
    22 oktober 2019
    Dat zou je denken hè. Wel gezellig inderdaad maar we zijn heel sociaal dus praten netjes engels, ook met elkaar
  10. Anci:
    21 oktober 2019
    Je heb het zo te lezen reuze naar je zin geniet er maar van het zijn ervaringen en herinneringen die niemand je meer kan afnemen 💋
  11. Conny van der Breggen:
    21 oktober 2019
    eindelijk weer eens in de kroeg. en nog een gezellige ook. hoop dat het een beetje klikt tussen jullie (nieuwe meisje). wat een gave foto,s die je arie stuurde. ja dat zijn geen kleine jongens.
  12. Louisemulleman:
    Hoi country gril 😜 weer leuk om te lezen. Ik blijf je ervaringen volgen 😘
  13. Ilona:
    22 oktober 2019
    hihi heel sociaal dus nog geen Nederlands, verst ik je straks nog wel/ XXX
  14. Monique:
    23 oktober 2019
    Weer leuk om je belevingen mee te lezen
  15. Jolanda Monster:
    23 oktober 2019
    Altijd leuk met een jo erbij natuurlijk 😜 echt hè jou staat ook alles een echte stoere cowgirl. Veel plezier nog lieffie kussss
  16. Nicole:
    27 oktober 2019