Airlie Beach

8 juni 2021 - Airlie Beach, Australië

Vorige keer al even een korte update gegeven over Airlie Beach maar ik weet eerlijk gezegd niet waar te beginnen of eindigen. Ik heb hier zo goede tijd gehad met een fantastische groep mensen dat ik niet weet hoe dat te evenaren in woorden. Dus dat ga ik ook niet proberen.

Wel wil ik even ingaan op de "Twillight Sailing" wat ze elke woensdag namiddag doen. Hierbij houden de zeilboten als het ware een oefenrace en daarbij nemen ze ook gasten aan boord. Soms alleen voor de ervaring maar vaak ook om betrokken te raken bij het zeilen. De eerste keer ging ik zelf en werd ik op een boot geplaatst en een super leuke ervaring. De andere paar keer gingen we via iemand in het hostel met "Infarction" mee waar Ronny ons de kans gaf om betrokken te raken en te leren. Super leuk en met de juiste omstandigheden heel intens, zeker als de boot op maximaal snelheid is op zijn kant met de wind in de zeilen. En om dit hele plaatje compleet te maken kan je op de terug weg genieten van de zonsondergang.

FB_IMG_1617851978505      20210526_170915

Airlie is een plaats waar ik kwam om vooral te werken en sparen maar het veranderde in 1 groot avontuur. Het was heerlijk om je eens niet verantwoordelijk te voelen en precies te doen waar je zin in hebt.

Mijn laatste week in heb ik absoluut afgesloten met een knaller met veel feestjes, trips, knuffels en liefde.

Maandag kwamen er een aantal bekenden en onbekende terug naar het hostel na een festival dus het hostel was lekker vol.

Toen dinsdag de dag van de beruchte "ladiesnight". Waar we een aantal weken geleden een grote dag hadden gehad met "all day drinking games" en een zelf georganiseerde "dress up" besloten we er dit keer een ander thema aan te geven. Zo eindigde iedereen met het karakter en de kleren van een "huisgenoot" en zo vertrokken we naar "Beaches". "Ladiesnight" is 1 van die avonden die altijd goed valt, waar iedereen het naar zijn zin heeft en zo ook weer dit keer. Alleen 1 nadeel........Het werd deze keer wel heel erg laat en we hadden een boottrip gepland voor de volgende ochtend.

20210511_195858      IMG_20210606_185746_390

En toen woensdag ochtend, 22 man geboekt voor de trip. 1,2,3,4,5...........19.. uhhhhh waar zijn nummer 20, 21 en 22? Na even rondgekeken te hebben uitgevogeld wie we miste, maar in welke kamer blijven ze? Gelukkig iedereen uiteindelijk op tijd wakker (7.30) en op pad naar de terminal. Sommige van ons nog dronken, andere met een kater. We hebben deze trip geboekt op Camira en het is een all-inclusive, gelukkig want de nood voor koffie en ontbijt was hoog haha. Na een tijdje varen/zeilen kwamen we aan bij onze snorkelspot waar we een tijdje hebben rondgedobberd en genoten van het prachtige koraal en vissen. Na de snorkel voelde sommige zich een stuk beter waar andere juist last begonnen te krijgen van de schommelingen op de boot. Langzaam aan begonnen de biertjes en ciders weer te vloeien en na een stop op "South Whitehaven beach" was iedereen weer terug in de stemming. Onze laatste stop was "the hill inlet lookout"  waar je het beste uitzicht van "The Whitesundays" heb. Nu al onze stops er opzaten was het tijd om het tempo op te voeren en onder het genot van een drankje te genieten van de zonsondergang. Naarmate de trip vorderde werden mensen of rustiger, moeier, kouder en maakte hun weg naar binnen of in ons geval luider, energieker en waarschijnlijk ook vervelender.

20210602_073650  IMG_20210606_185746_492  IMG_20210603_112500_719

received_312398127141975  received_838549160397877 IMG_20210603_112500_375

Jeeh voor mij want ik had de volgende ochtend (Ja weer een vroege ochtend 6.30) nog een skydive geboekt. Ik had 50 procent korting op een activiteit en het was zo gaaf de eerste keer dus, let's go again. Geluk want vorige keer sprongen we boven land vanwege het weer en nu boven de kust. Wetende wat er komen ging, ging alles zo snel maar absoluut fantastisch. Ik mocht nu zelf een beetje "sturen" wat supergaaf was, zwaarder dat verwacht maar naar een hoop turns en rondjes ben je helaas ook sneller beneden.

IMG-20210521-WA0007IMG-20210521-WA0008 (Foto's zijn van de 1e skysive)

De rest van de dag rustig aan en ons vermaakt op het strand met een potje volleybal en die lichamelijke activiteit was hard welkom.

En waar vrijdagavond de kroeg en club er teleurstellend was hebben we het gelukkig opnieuw geprobeerd op zaterdag. En dit keer raak, iedereen weer een fantastische avond en goed om dit avontuur met een knal af te sluiten.

IMG_20210606_185746_613 20210507_180643

Inmiddels ben ik alweer onderweg, zondag middag vertrokken en ik maak mijn weg rustig naar het zuiden waar ik volgende week maandag weer begin Op "Rockgedgiel" met de polopony's.

Ik heb absoluut een fantastische tijd gehad maar nu tijd om weer te leren alleen te zijn, iets waar ik heel erg goed in was maar wat nu vreemd voelt.

1. Liane:
    8 juni 2021
    Wat een feest moet dit geweest zijn.
  2. Lucy:
    8 juni 2021
    Dat klinkt allemaal heel goed en leest heerlijk weg. Keep having fun 😘
  3. Thea:
    8 juni 2021
    WoW geweldig om te lezen.
  4. Ilona:
    8 juni 2021
    Fantastische tijd heb je gehad,dat was echt vakantie vieren,goeie reis HvJ
  5. Joke:
    8 juni 2021
    Bij jou lijkt het leven wel 1 groot feest....geniet ervan. Niemand die het je af kan pakken.... al deze heerlijke ervaringen!
  6. John Bos:
    8 juni 2021
    Heel mooi Nicole ook de foto's ontspannen hoort er ook bij lijkt me erg mooi daar op naar het volgende avontuur