Winter is coming

27 juni 2021 - Bomera, Australië

Het is alweer 3 weken geleden dat ik Airlie achter me heb gelaten en mijn reis terug naar het zuiden begon.

Een rit van 21 uur en 1800km maar uiteraard niet zonder een paar mooie stops.

Na op zondagmiddag vertrokken te zijn ben ik eerst naar Cape Hillsborough  gereden. Ik was hier op mijn trip naar het noorden al geweest maar het is een prachtige plek en het blijft fantastisch om de kangaroos met zonsopgang op het strand  te zien. En zeker nadat ik mijn SD kaart met foto's verloren was.

IMG_20210607_190050_953IMG_20210607_190051_030IMG_20210607_190050_884IMG_20210607_190051_074

Helaas ook dit keer weinig geluk. Ze voeren de kangaroos op het strand  en vragen je achter een bepaalde lijn te blijven zodat iedereen kan genieten en de kangaroos niet stoort. Helaas was er een dame die dit niet helemaal begreep en gingen de kangaroos ervandoor voor het ultieme foto moment, grrrrrr. Maar ondanks dat toch een prachtige vroege ochtend op het strand doorgebracht.

Vanaf Cape Hillsborough vertrok ik richting Agnes water en town 1770 waar naar zeggen Captain Cook als eerst aan land kwam zoals je al verwacht in 1770. Agnes water is een klein, vredig plaatsje met een mooi strand. Ik kan me indenken dat dit is zoals Byron Bay er 50 jaar geleden heeft uitgezien.

20210608_082858     20210607_145714

Vanag Agnes Water vertrok ik naar Noosa. Waar ik eerder een paar dagen ben geweest en waar je super goed kan surfen, een pracht9ge plek. Helaas was het die dag erg koud, 14 graden maximaal met wind en miezer. Opzich goed te doen als je erop gekleed bent. Maar aangezien ik uit het warme noorden kwam en mijj meeste winterkleding nog in Lennox lag was ik daar nog niet helemaal klaar voor. Aan de eind van de dag werd het beter en ik hoopte nog 1x te surfen voordat ik vertrok maar helaas de volgende morgen strak, glad water en geen golven.

20210609_095239    IMG_20210609_110327_548

Dan maar weer op pad naar de volgende stop, Lennox Head waar ik een paar dagen bij Coni zou logeren.

De volgende morgen hadden we afgesproken voor ontbijt met de meiden en om dit compleet te maken wat Bloody Mary's, waarom niet. Na het ontbijt vertrok ik met Olivia naar Coolangatta, terug naar Queensland. Want daar waren Niko en Kitty op een rock festival, althans dat dachten wij. Na een video van hun gezien te hebben kwamen we er achter dat het een Rock and Roll festival was. Geen probleem alleen even in de garderobe duiken voor een passende outfit and "of we go to Cooly Rocks".

20210611_104844    20210611_202738

received_777627576227676   20210611_151818

Superleuk alsof we terug stapten in de tijd kwamen we al snel aan bij een 60s zwart en witte dansvloer met dj. Bewonderend kijkend naar de stellen op de dansvloer gekleed in patticoats Elvis kuiven. Al snel konden we er niet onderuit en werden we door een entertainner meegenomen de dansvloer op.

Harstikke leuke muziek maar als dat draaien en zwieren en met een partner dansen was toch nieuw voor ons dus besloten we een biertje te drinken om de remmen iets te laten vieren.

Nou en dat hielp hoor! Het grootste deel van de avond hebben we heerlijk op de dansvloer gestaan alsof  we terug waren gestapt in de tijd.

Mijn verblijf in Lennox sloot ik af met een heerlijk etentje met Coni en een zonsondergang bij de vuurtoren in Byron Bay.

20210612_16475320210612_164632

Vanaf hier had ik een flinke rit van 7 uur voor de boeg  naar Bundella. Maar naar vroeg vertrokken te zijn kwam  ik daar in de middag aan alsof ik nooit was weggeweest. Na 20 seconden had ik al 2 kinderen aan me hangen die me van alles wilden laten zien en vertellen.

Alleen de jongste die hield nog even af. Camilla was net wakker en kon de situatie niet helemaal plaatsten. Het was alsof ze me wel herkende maar niet wist waarvan. Na een half uur klom ze dan ook langzaam op mijn schoot om het eens even van dichterbij te kijken en de volgende dag stond ze me dan ook alweer enthousiast op te wachten net als Lachlan en Eleanor.

Maandag was het de Queens verjaardag en had ik dus nog een dagje vrij om vervolgens mijn eerste werkweek te beginnen.

20210610_10594220210610_104920

De eerste paar dagen vond ik het echt heel koud maar daar ben ik inmiddels weer aan gewend. Het is vooral de nachten (0 tot 5 graden) want de dagen zijn op het moment prachtig en in de zon vaak tussen de 16 en 20 graden.

20210614_092813

1. Ilona:
    27 juni 2021
    Wow,wat heb je weer veel meegemaakt,heerlijk om dat mee te le(v/z) en, nu weer op een vertrouwd plekje en lekker met paardjes aan het werk,veel plezier,HvJ❤
  2. Liane:
    27 juni 2021
    Heerlijk weer om te lezen. Weer terug als cowgirl.
  3. Joke:
    27 juni 2021
    Goed om te lezen dat je het na een heerlijke vakantie ook weer fijn vind op je werkplek. En handig om te sparen voor je volgende trip! 😜
  4. Nora Manuputty:
    28 juni 2021
    Wat heb je weer veel meegemaakt, en wat een mooie foto’s.
    We genieten met je mee 🥰
  5. John Bos:
    9 juli 2021
    Wat een reis weer leuke verhaaltje en foto's en mooie ervaringen veel succes op je volgende bestemming