2 maanden verder en hoe is het nu

3 oktober 2019 - Yass, Australië

Inmiddels ben ik alweer 2 maanden hier en wat gaat de tijd snel zeg.

Het heeft me wel wat tijd gekost om te wennen wat werk betreft. Overal waar ik gewerkt heb was ik eigenlijk al bekend en rolde ik er zo in en dat was hier even anders.

Helaas was de start vooral onwennig vooral omdat ervan uit werd gegaan dat alles logisch was. Alleen als je dingen op een andere manier leert betekent dat niet dat het ook logisch voor jou is. Dit gaf aan het begin veel frustratie en een gevoel van onbekwaamheid wat heel vervelend is. Gelukkig ben ik daar nu overheen en als we iets nieuws doen vraag ik gewoon bij voorbaat wat er van me verwacht wordt, dit maakt het een stuk makkelijker en leuker.

Neem als voorbeeld een hoofdstel indoen. Daar denk je niet bij na, dat doe je gewoon. Alleen doen ze dat hier op een andere manier. Je rechterhand gaat over het hoofd van het paard tussen de oren zodat die zijn hoofd laag houd en heeft het kopstuk vast. Met je andere hand doe je het bit in en dan haal je met je rechterhand het kopstuk over de oren. Uitdoen gaat via hetzelfde principe. Geen hogere wiskunde maar net even anders. Op momenten dat je haast hebt doe je het vaak toch snel op de manier die je gewend ben en hoe je het al 20 jaar doet. Uiteraard zijn dit net de momenten dat iemand het ziet en wordt je gecorrigeerd dat het anders moet. Ik moet eerlijk zijn het is wel een ideale manier als je paard lastig is met het hoofdstel.

Verder is het grappig om te zien hoe ze in bepaalde dingen hier pietluttig zijn waar ik normaal heel makkelijk in ben en andersom.

Vorige week had ik even een dip en mijn twijfels of ik hier wel 6 maanden wilde blijven. Ik had een fikse verkoudheid en we hadden een aantal pittige dagen achter de rug. Als ik moe ben en me niet fit voel raak ik makkelijk geïrriteerd en is alles eigenlijk te veel. Inmiddels ben ik gelukkig helemaal opgeknapt en zijn de dagen gelukkig wat rustiger wat ook mee helpt.

Naast dat niet alles persé gelijk makkelijk is vind ik het superleuk dat ik de kans krijg om hier met de paarden hier te werken. Het is een hele andere wereld en een heel ander type paard. Het is interessant om te zien hoe ze de paarden voorbereiden en trainen naar een race toe. Omdat ik zelf ook enkele paarden hier thuis train maak je er ook echt deel van uit en voel en merk je hoe ze veranderen naarmate ze verder komen in hun voorbereiding, erg interessant.

Ik ben leergierig en er is hier een hoop om te leren dus ik ben nog wel even zoet. Daarnaast leer ik ook veel over mezelf.

Verder wordt er goed voor me gezorgd en staat er elke avond een heerlijke maaltijd voor me klaar.

Ik mis jullie maar niet genoeg om al naar huis te komen.

Liefs Nicole

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    3 oktober 2019
    Blijf maar lekker daar hoor, beter weer en leuke ervaringen opdoen!! Leuk ook om "een ander manier van met paarden werken" te leren...... Geniet ervan!
  2. Nicole:
    3 oktober 2019
    Dank je wel en dat doe ik zeker😁
  3. Bots:
    3 oktober 2019
    Geniet nog maar lekker van de tijd die je in het zonnige andere deel van de wereld hebt.
    zo ver weg maar door je verhalen ook weer heel dicht bij.
  4. Louisemulleman:
    3 oktober 2019
    Lekker genieten van he werk met de paardjes 👍🏻👍🏻 Wel fijn om te horen dat je af en toe nog tijd heb om aan ons te denken 🤣🤣😘 lekker genieten meid 👍🏻😘
  5. Conny van der Breggen:
    3 oktober 2019
    nog lekker genieten hoor en veel leren. het komt altijd een keer van pas. leuk dat je ons ook soms mist maar wij missen je ook hoor.
  6. Ilona:
    3 oktober 2019
    Over je missen heb ik het maar niet😪
    Toch leuk dat jij nog zoveel dingen leert over paarden, soms best lastig maar ook gaaf.
    Hvj💋❤
  7. Nathasja:
    3 oktober 2019
    Geniet ervan mop😘 een mooie kans en je leert idd enorm veel! Wij missen je ook maar dat gaat niet op tegen je mooie avontuur 😘
  8. Arminda:
    3 oktober 2019
    Ik vind het geweldig hoe je het daar doet. Ups en downs zal je vast en zeker wel behouden, het kost ook best even tijd om ergens je draai te vinden denk ik. Maar ik denk dat het jou best zal lukken. Heel veel succes daar down under 😉
  9. John Bos:
    6 oktober 2019
    Leuk te horen dat het goed gaat daar mooie foto's schitterend daar en ja wat is lochisch je leert er weer een hoop van en dat neem je toch weer mooi mee geniet lekker daar en tot het volgende bericht