Update; winnaars, nieuwe skills en de volgende stap

19 juli 2020 - Central Mangrove, Australië

Het is alweer even geleden dat ik een blog geschreven heb maar hier ben ik dan weer.

De paarden gaan super goed. In de 4 maanden dat ik hier ben hebben we 4 races gewonnen en een paar plaatsingen. En dat met maar 4 paarden in werk dus we zitten in een lekkere flow.

FB_IMG_1595153778655

FB_IMG_1595154061057 Resized_20200404_153603_7830

Je hebt verschillende niveaus waarop je kan racen country, provincial en city. John racet zijn paarden vooral country en provincial en een paar weken geleden had hij zijn eerste win provincial en dag hebben we dan uiteraard ook gevierd. Hetzelfde paar won afgelopen vrijdag weer en hij probeert nu naar een city race toe te werken. Het is steeds zoeken per paard hoe het best race fit te krijgen zowel lichamelijk als mentaal.

Ook zijn de spring en dressuur competities weer begonnen maar helaas zijn Archie van Pip en Zara waar Alex mee rijd in een korte break maar ook die zullen snel klaar zijn om weer aan de start te verschijnen.

Daarnaast is Pip druk bezig geweest met het geven van divers clinics en zo start alles langzaam weer een beetje op.

Nog even een leuk weetje  tussendoor, ik heb laatst John geholpen een merrie te behappen en mocht ook even proberen. Nou ik kan je wel vertellen ik wist altijd al dat hoefsmid een zwaar beroep is maar ze laten het er wel verdomd makkelijk uitzien. Ik was al verrot naar 1 hoef en dat was alleen het "grove" werk. Maar superleuk om te doen.

Ondertussen zijn we ook nog bezig geweest met 2 veulens afspenen en ze een aantal "basics" te leren. Ze waren allebei vrij makkelijk dus die staan inmiddels weer lekker op de wei.

20200701_10222220200624_113238

Wat mijzelf betreft, ik wordt steeds beter in dressuuur ruiter spelen. Het is leuk om niet alleen bepaaldr oefeningen te leren maar ook hoe daar te komen met een "groen" paard. Daarnaast had ik altijd het meest moeite in een dressuur proef dat je noet zelf je moment kan kiezen om iets te doen en daar trainen we dan ook veel op. Veel combinaties van oefeningen, met precisie, snel achter elkaar. Wel had ik gehoopt dat ik ook wat meer kon springen maar ik geniet gewoon van de keren dat, dat wel kan.

Daarnaast heb ik ook nog een nieuwtje!! Ik ga namelijk over 2 weken aan een nieuwe baan beginnen waar ik super enthousiast over ben.

Ik ga werken op een station waar ze vee en gewassen hebben. Ik zal daar vooral de zorg dragen voor de paarden die zowel voor het veedrijven ect worden gebruikt als voor polo. We zullen in de maand Augustus dan ook elk weekend op pad gaan naar een polo wedstrijd tijdens het "polo carnaval".

Daarnaast het dagelijkse werk wat gedaan moet worden en eventueel helpen kalven en de koeien die hun eerste kalf moeten krijgen in de gaten houden.

Het gezin waar ik heen ga klinkt super vriendelijk, heeft 3 kinderen, honden, katten en de hele mikmak.

Ik was in eerste instantie opzoek naar een baan als "stationhand" waar je meer met vee en op de farm werkt maar zonder ervaring is het wat lastiger te vinden. De banen zijn er wel maar dan in West Australia waar ik eventueel wel heen kan als ok een baan heb maar dan moet je allemaal papierwerk door en 2 weken in zelf isolatie dus dat is allemaal niet ideaal.

Deze positie is in principe voor een maand en geeft me de mogelijkheid om wat ervaring op te doen. Daarnaast ga ik meer de richting in waar de banen zijn wat het weer makkelijker maakt om de volgende stap te zetten. Ik heb wel al gesprekken maar dat hangt nog weer van de corona restricties af.

Al met al is het een bezige tijd geweest met leuke, nieuwe uitzichten en ik ben klaar voor de volgende stap.

Volgende keer zal ik weer verdergaan met verhalen over onze prachtige roadtrip en horen jullie dan eindelijk of we op Maria eiland zijn beland ja of nee.

En om af te sluiten nog even deze prachtige foto van een dubbele regenboog.

SmartSelect_20200712-190605_Facebook

1. Ilona:
    19 juli 2020
    En vooral niet te lang op 1 plek blijven😁😄😆😆ik hoor en zie dat je geniet, dat is zo goed gevoel als mams.
    Missen doe ik vreselijk, maar vindt het prachtig hoe en wat je doet.HvJ💋💞
  2. Louisemulleman:
    19 juli 2020
    Een leuke nieuwe uitdaging weer in het verschiet 💪🏻 Spannend maar weer leuk zo te lezen 👍🏻😘
  3. Joke:
    19 juli 2020
    Wel gaaf hoor, alke takken van de paardensport zo te leren kennen. Blijf vooral genieten!
  4. John Bos:
    19 juli 2020
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en dat het goed gaat mooie ervaringen en weer op naar een nieuwe uitdaging succes daar
  5. Marielle de Leeuw:
    19 juli 2020
    Spannend weer, maar zeker leuk een nieuwe uitdaging.
    Veel succes en vooral plezier 😘
    Hele gave foto 😍
  6. Liane:
    19 juli 2020
    Leuk dat je weer een nieuwe baan hebt. Lekker genieten en een beetje afwisseling is toch juist de bedoeling in Australië. Ben benieuwd naar de verhalen daar.
  7. Nora Manuputty:
    22 juli 2020
    Leuk weer hoor, succes met je nieuwe baan. Klinkt leuk 😘