Hume highway deel 1

27 februari 2020 - Albury, Australië

Na het terug lezen van mijn krabbels wou ik toch nog even wat toevoegen aan mijn vorige verhaal. De man die ons zo enthousiast geholpen had bij het visitor centre had een beetje een muizige uitstraling en deed ons dan ook aan Peter Pippling uit Harry Potter denken.

Na de prachtige uitzichten in de Blue mountains ging onze trip verder naar het zuiden. Eigenlijk waren er 2 opties. De kortste route via de hume highway of de langere route volledig langs de kust. Wij kozen voor de korte route omdat dat beter in onze reis paste. Mede ook omdat we door van alles afgeleid worden onderweg en lekker onze tijd nemen. Hume highway dus en hopelijk niet met teveel afleidingen. Een deel van deze route had ik al een aantal keer gereden naar races en dergelijke dus ik wist grotendeels wat we tegen kwamen.

Sydney - Albury stond vandaag op de planning en na een uurtje rijden kwamen we al aan inGoulburn. Dit was de plaats waar ik een paar dagen bij een kennis heb doorgebracht dus leuk om even doorheen te rijden. En natuurlijk even een foto met een "Big little" ,het merino schaap in dit geval. Je kon hier ook naar binnen en door de ogen van het schaap naar buiten kijken en er zat een klein winkeltje bij met souvenirs en merino wol producten.

Vanaf Goulburn was het nog een uurtje naar Yass waar ik 3 maanden gewerkt en gewoond heb. We zijn nog even langs mijn oude werk gereden om mama en Dineke een indruk te geven waar ik gezeten had. Na een kort rondje door Yass zijn we in het park gestopt voor een picknick. Met roerei en al vanaf de grilplaat die je in bijna elk park vind. Vooral in het weekend komen vriendengroepen en families bij elkaar voor een uitgebreide picknick en/of barbie in het park.

Toen we onze weg vervolgden wist ik dat we nog langs "the dog on the tuckerbox" kwamen (bij de servo in Gundagai). Dit is een standbeeld van een hond op een lunchbox/takeaway box en staat centraal voor een Australisch volksverhaal. Het heeft zelfs zijn eigen festival! Lang verhaal kort de hond bewaakt de lunchbox van zijn baas. Wil je het hele verhaal en geschiedenis lezen klik dan op de onderstaande link;

The dog on the Tuckerbox

Onze laatste stop was eigenlijk een verassende. Ik weet niet precies meer wat ons aantrok om hier de toeristische route te volgen maar het bracht ons in Holbrook. Een schattig klein dorpje wat je echt dat "cowboy" gevoel gaf. Het wordt aangekaart als het midden tussen Sydney Melbourne. In werkelijkheid niet precies maar het komt dichtbij met 492 kilometer naar Sydney en 384 naar Melbourne. Ze maken hier graag look out points en trekpleisters die het interessant maken om juist hier te stoppen. In dit geval hadden ze een onderzeeër ingegraven (of er een deel afgezaagd).

Het laatste stukje van de reis bracht ons in Albury waar we ook overnachten. Ook hier was ik al eens geweest voor een race met mijn oude werk maar toen niet verder gekomen dan de racebaan. Nadat we ingecheckt waren in ons Motel met ontbijt zijn we lekker even buiten de deur gaan eten. Mama wilde heel graag "echt" uiteten maar daarvoor konden we nicks geschikts vinden op loopafstand. Uiteindelijk hebben we heerlijk een snelle hap gehaald bij de Mexicaan en daarna ons zelf verwend met een ijsje. En al ben ik niet zo zoetekauw ze hadden hier een echt unicorn ijsje dus die moest natuurlijk getest worden. Zag er mooi uit, een cornetto met unicorn kleuren en een roze hoorntje en zoals verwacht natuurlijk super zoet haha.

Toen we terugkwamen bij het motel hing er nog hele mooie knipperende kerstverlichting aan de reling voor ons raam en ja de verlichting bleef de hele nacht aan, Jeeeeehhhhhh. Gelukkig hadden we donkere gordijnen die goed sloten dus bleef het feestje buiten.

Tot zover de Hume highway, volgende keer deel 2.

1. Ilona:
    7 april 2020
    Op nieuw de reis beleven,geweldig🌞👍💋
  2. Joke:
    7 april 2020
    Leuk om te zien waar je bent geweest Ilona. Mooie herinneringen zeker?
    He Nicole, is het vol te houden met de lockdown??
  3. Jolanda Monster:
    7 april 2020
    Heerlijk genoten met elkaar op avontuur 👌😍😘
  4. Nathasja:
    Leuk weer 😁😁😁
  5. Liane:
    7 april 2020
    Heerlijk weer om te lezen.
    Hou je gezond!
  6. Helen:
    7 april 2020
    Leuk weer om te lezen Nicole
  7. Nora Manuputty:
    9 april 2020
    Weer een mooi verhaal Nicole...