Falcon sporthorses

5 mei 2020 - Central Mangrove, Australië

Voor ik weer verder ga met herinneringen aan een heerlijke road trip leek het me hoogtijd om eens naar het heden te kijken. Ik ben dan inmiddels ook al weer 7 weken hier. En waar is "hier" dan? Hier is Central Mangrove, een plaatsje in New South Wales aan de Central Coast (een uur vanaf Sydney).

Ik ben hier aan het werk voor John en Pip Cooper bij Falcon sporthorses/Cooper racing. Ze zijn hier begonnen met Falcon sporthorses waar John een succesvol eventing ruiter was en Pip zich richtte op de hogere dressuur beide op FEI niveau. Een paar jaar geleden heeft John een groot ongeluk gehad en heeft zich tijdens zijn revalidatie toegewijd tot het behalen van zijn racehorse trainer licentie.

Win for Marlo                         Teddy

Beide geven ze nog dagelijks les en naast de 4 racepaarden hebben we nog enkele warmbloeden in training. Waaronder Pip haar Prix St. George hengst (Archie), 2 jonge paarden en Zara.

Zara was een springpaard van John maar wordt nu in de dressuur uitgebracht door Alex (vrouwelijke versie). Alex komt uit Nieuw Zeeland en begon hier 6 jaar gelden als werk - student en is nooit meer weggegaan.

Er staan nog een aantal 2 jarige in de wei te wachten tot ze oud genoeg zijn om aan het werk te gaan maar die zullen na het zadel mak maken ook 1 voor 1 weggaan.

Baby's                                       Nice sky

Hiernaast hebben we nog wat pensionado's staan ene en pension gedeelte waar we plek hebben voor 14 paarden. Deze hebben allemaal hun eigen paddock met stalletje. Wij voeren ze, doen dekens op en af indien nodig en onderhouden de paddock. Een aantal mensen laat hier ook haar paard trainen of beweging geven waar wij dan weer verantwoordelijk voor zijn. Ik heb er momenteel een aantal regelmatig dus je kan ook echt ergens naartoe werken.

2 keer in de week krijgen we 's ochtend hulp van Nessa die hier ook haar paard heeft staan en werkt voor haar lessen.  Alex is meestal op zondag vrij als er geen race is en John, Pip en ik hebben maandag vrij net als de paarden. John neemt alleen de racepaarden naar het zwembad of Alex longeert ze.

Een gemiddelde dag ziet er meestal als volgt uit:

6.30 Voeren en eventueel dekens af.

7.00 - 8.00 Ontbijt

8.00 -10.00/10.30  Paarden naar buiten ,mesten, voer klaar maken, stal aan kant, paarden zadelen en afspuiten.

(3 keer in de week gaan Pip en John 's ochtends vroeg naar de racebaan en dan zijn er dus al 3 of 4 paarden gedaan als ze terug komen tussen 8 en 8.30)

10.00/10.30 Koffie pauze en dag bespreken daarna ochtend klusjes afmaken. (Pip en John gaan dan vaak lesgeven)

10.30 - 12.00 Rijden (2 of 3x in de week les), soms longeren, paarden binnen halen en voeren.

12.15 - 13.45 Lunch

13.45- 16.30 Rijden, mest weg brengen, pensionado's en jonge paarden voeren + water en onderhoud aan het terrein.

16.30 Voeren en afsluiten

17.00 Klaar

Dressuur training met Penora                                                 Huisje

Ik woon in een soort vakantiehuisje samen met Alex en hebben beide onze eigen kamer en we hebben goede airco/verwarming dus dat is allemaal prima. Om koken hoef ik me niet druk te maken. Alex vind koken leuk en vind het fijn om het zelf te doen dus zei kookt en ik doe de afwas. Dikke prima haha.

John en Pip hebben het hart op de goede plaats en zijn lieve mensen. Alex en ik moesten aan het begin denk ik een beetje aan elkaar wennen maar dat is ook niet gek als je ineens samen woont. We doen vooral lekker ons eigen ding en dat is denk ik ook belangrijk als je al de hele dag samen werkt. Tijdens het eten kijken we lekker een serie die samen volgen en op koopavond halen we lekker wat eten en doen we samen boodschappen.

Dus ja ik ben superblij dat ik hier ben gestrand voordat alle "corona regels" in gingen. Wat Corona betreft dat loopt een beetje hetzelfde als in Nederland. Ze versoepelen hier ook stapje voor stapje de regels. Ondanks dat de regels hetzelfde waren is het hier wel veel minder heftig met nog geen 100 doden en een kleine 7000 besmettingen. Nu wonen er hier natuurlijk wel een hoop mensen afgelegen dus ik vraag me af hoe accuraat deze nummer zijn. Maar goed het gaat allemaal de goede kant op en dat is het belangrijkst.

Dikke kus, stay safe en hou vol!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liane:
    6 mei 2020
    Heerlijk weer een plekje tussen de paarden. Hou jezelf gezond!!!
  2. Louisemulleman:
    6 mei 2020
    Lekker weer je plek gevonden tussen de 🐎🐎🐎🐎. Top Nicole goed om te lezen dat het goed gaat 👍🏻 En een schattig huis! Have fun en blijf gezond 😘
  3. Nicole:
    6 mei 2020
    Ja soms uit het oog maar nooit uit het hart haha
  4. Marjolein:
    6 mei 2020
    Wat leuk Nicole heel veel plezier en blijf gezond.
  5. Sharon:
    6 mei 2020
    Klinkt heel fijn Nicole! Wat goed geregeld! Veel plezier en pas op jezelf!
  6. Nicole:
    6 mei 2020
    Ja is top, thanks. Groetjes thuis
  7. Nathasja:
    6 mei 2020
    Jij vermaakt je wel en pas op hè straks wordt je nog een dressuuramazone hahah
  8. Nicole:
    6 mei 2020
    ff denken...… uhm nooit haha
    Maar wel leuk om nieuwe dingen te leren uiteraard
  9. Helen:
    6 mei 2020
    Wat leuk weer om te lezen!
    Stay Safe💜
  10. Marielle de Leeuw:
    6 mei 2020
    Klinkt goed allemaal. Fijn dat je het naar je zin hebt 😘
  11. Joke:
    6 mei 2020
    Wauw, gaaf plekje gevonden dus, weer lekker tussen de paarden!! Geniet ervan en zorg goed voor je zelf!
  12. John Bos:
    6 mei 2020
    Leuk verhaal weer lekker tussen de paarden en wat een schitterende lokatie en mooie foto's leuk om te lezen geniet ervan
  13. Inge Brouwer:
    8 mei 2020
    Leuk dit allemaal weer te lezen Nicole. Fijn dat je het naar je zin hebt daar.