Even voorstellen aan mijn 4-benige vrienden

19 mei 2020 - Central Mangrove, Australië

Vorige keer heb ik dus al een beetje verteld waar ik momenteel zit en hoe mijn dagen eruit zien. Deze keer wil ik jullie graag voorstellen aan de paardjes waar ik mee werk.

Allereerst Jimmy,  een voormalig springpaard van John die is verkocht maar nog steeds hier woont. Zijn eigenaresse woont 3 uur hier vandaan. Zij komt in het weekend met de vrachtwagen en overnacht daar dan 2 nachtjes in. Ze heeft hem nooit naar huis gebracht omdat haar vorige paard naar 6 weken plots overleed dus ze heeft het met Jimmy nooit aangedurfd. Daarnaast vind ze het ook fijn om bij John te blijven lessen. Ik rij Jimmy meestal 4 dagen in de week en doe af en toe een spring les met hem bij John. Zijn eigenaresse kan nog wel eens een beetje "gehaast" rijden dus doordeweeks proberen we vooral de rust terug te krijgen en de knopjes weer netjes af te stemmen.

Jimmy              Jimmy            Jimmy

Dan hebben we Panora die van een ouder Japans vrouwtje is. Ik heb haar nog niet ontmoet omdat zij terug was naar Japan. Ze gaat normaal regelmatig heen en weer maar dat is nu een beetje lastig. Sinds ik hier ben rij ik ook Panora gemiddeld 4 keer in de week. Het is een klein schimmeltje maar netjes aangereden en leuk om mee te lessen. Ik krijg op haar 1 of 2 keer in de week dressuurles van Pip. Ze mag dan al 18 jaar zijn maar we zijn inmiddels travers en appuyementen aan het aanleren. Er is niks spectaculairs aan haar maar alles wat je vraagt probeert ze en het is leuk om met haar aan mijn dressuur skills te werken.

Panora           Panora          Panora

Dan hebben we Zeal ook al een oudere man en lijkt een kruising van een quarter en een paint te zijn. Zijn eigenaresse komt op en af en momenteel werk ik hem 2 dagen in de week. Zeal probeer ik vooral beter aan de hulpen te zetten zodat die makkelijker te rijden is voor zijn eigenaresse. In het werk galoppeer ik regelmatig met hem over een crosscountry heuvel of door de waterbak. Hij vind dat superleuk en het is zo wat makkelijker om hem gemotiveerd te houden.

Zeal              Zeal               Zeal

Dan hebben we Ali een grote en lange vos met een uitdagende rug om het voorzichtig te zeggen, Ali rij ik eens in de week en af en toe doen we een spring les met hem omdat hij dit leuk vind en zijn eigenaresse niet zo. Ali  is best een uitdaging omdat hij heel makkelijk negatief wordt. Hij heeft echt even de tijd nodig om op te warmen en daarin goed de vooruit te zoeken. Daarna als je zijn positieve mindset is die best fijn te werken. Is dit niet het geval is het lastig omdat die dan makkelijk afhaakt. Dit is een andere reden waarom we hem af en toe springen omdat die daar super enthousiast van wordt.

Ali                       Ali

Daarnaast doe ik eigenlijk de meeste zorg voor Archie de hengst waar Pip dressuur mee rijd. Hij was eerst een van John zijn  springpaarden maar nu mag die zijn dagen slijten tussen de witte hekjes.

Archie

Dan hebben we nog de 2 jonge paarden Jetti en Roxy. Alex is als het ware bij John in de leer om Jetti zadelmak te maken.  Roxy is al een stuk verder dus die zet ik meestal klaar voor John maar het hangt er maar net vanaf wie er tijd heeft dus dit wisselt bij beiden nog wel een.

Roxy                    Jetti

En vergeet natuurlijk Ted de Cattle dog niet.

Teddy

Zo ja dit zijn mijn huidige vrienden in het "corona tijdperk" en ik vermaak me prima met ze.

1. Joke:
    19 mei 2020
    Wauw, ziet er tof uit daar! Heerlijk om weer met de paarden bezig te zijn en je hebt er heel wat te doen zo te horen! Geniet ervan.....
  2. Marjolein:
    19 mei 2020
    Leuk om te zien wat je allemaal doet.
  3. Jolanda Monster:
    19 mei 2020
    Superrrrr leuk nicole lekker genieten daar met al je schatjes 🥰 geen tijd om je te vervelen denk ik. Veel plezier 👍😘
  4. Michel Poot:
    19 mei 2020
    Als je het niet erg vind sla ik het lezen van deze over :-P
  5. Nicole:
    20 mei 2020
    Ook flauw zeg🤣
  6. Liane:
    19 mei 2020
    Toch weer tussen de paarden. Geniet ervan!
  7. John Bos:
    19 mei 2020
    Ziet er gaaf uit daar en al met al weer lekker druk met paarden geniet er van
  8. Anci Diependaal:
    19 mei 2020
    Zo je heb genoeg te doen en je heb het zo te horen wel naar je zin en je bent in de Corona tijd zeker niet eenzaam met al je vrienden 🥰☺️
  9. Nora Manuputty:
    19 mei 2020
    Lekker bezig met je paardenvriendjes xxxx, geniet ervan.
  10. Arminda:
    19 mei 2020
    Ziet er echt geweldig uit
  11. Inge Brouwer:
    Leuk Nicole
  12. Monique:
    19 mei 2020
    Leuk om te lezen en weer lekker tussen de paarden , geniet ervan !
  13. Nathasja:
    19 mei 2020
    Lekker bezig zussie! Kijk je uit voordat je straks dressuur echt leuk gaat vinden 🤣😘😁
  14. Ilona:
    19 mei 2020
    Genoeg dierenvrienden dus🙈leuk ook dat je met verschillende karakters aan het werk kan.
    Klinkt allemaal heel goed.
  15. Louisemulleman:
    25 mei 2020