Tea-tree lake

9 februari 2020 - Lennox Head, Australië

We kennen allemaal de benifits van tea-tree oil. Of het nou op een wondje is, als insect repellent of voor bijna elk voorkomend huidprobleem. Maar hoe ziet zo boom er nou uit?

Goed nieuws, dat kan ik je vertellen of beter laten zien (zie foto's).

Het meer hier in Lennox is namelijk een "tea-tree lake"; Lake ainsworth.

Het is een duin meer zo 500m vanaf de zee en omringd met "tea tree's". Het is de perfecte spot op een winderige dag of voor een picknick of barbeque.

Omliggend zijn er verschillende batbeque spots en picknick banken en ze hebben laatst een mooi nieuw pad aangelegd waardoor het super toegankelijk is en er verzorgt en vresig uitziet. Het mooie is dat je als het ware allemaal mini strandjes hebt tussen de bomen dus je kan echt je eigen plekje vinden.

In eerste instantie ziet het er misschien niet super aantrekkelijk uit omdat het water een bruin/rode kleur heeft maar schijn bedriegt. Het meer krijgt namelijk zijn kleur van de "tea-tree oil" dat door de wortels van de bomen het meer verrijkt.

Het water is heerlijk verfrissend en goed van tempratuur. Het begin is zelfs warm. Ga je wat dieper dan koelt het water heerlijk af. Echt perfect om in te zwemmen. Van oost naar west zo'n 10 minuutjes en van zuid naar noord 20 à 25 minuutjes zwemmen.

Het enige nadeel in de zomer is dat er snel blauw alg voorkomt maar dit wordt altijd netjes aangegeven zowel online als met een bord. En gelukkig na een regenbui frist het meer weer op en kan je weer lekker genieten van het heerlijk "therapeutische" water.

1. Joke:
    9 februari 2020
    He, wat gaaf. Wat doet het met je huid als je erin gezwommen hebt? Heb ook zi'n flesje staan voor wondjes.....maar erin zwemmen lijkt me toch een heel andere ervaring.
  2. Nicole:
    9 februari 2020
    Het is verfrissend, het meer voelt vooral erg aangenaam en schijnt inderdaad goed voor je huid te zijn. Perfecte combinatie voor huidproblemen; de zoute zee en het zachte meer.
  3. Helen:
    Weer mooie foto’s Nicole en leuk verhaal 👍🏻
  4. John Bos:
    9 februari 2020
    Leuk verhaal nog nooit van het middeltje gehoord dus even gecoogled gelijk weer iets geleerd nog veel plezier daar
  5. Nicole:
    9 februari 2020
    Vraag maar aan je dochter 😉 die kent het wel.
  6. John Bos:
    11 februari 2020
    🥳🥳🐨
  9. Nora Manuputty:
    18 februari 2020
    Een wonderlijk meer dus....goed voor van alles en lekker goedkoop.
    Lekker ervan genieten 👍🏽