Met een rollercoaster het oude jaar uit!

4 januari 2021 - Lennox Head, Australië

Allereerst om te beginnen gelukkig nieuwjaar allemaal. Het is alweer een maand geleden dat je wat van me gehoord hebt dus ik dacht het is nodig tijd voor een update.

In een maand tijd is er ook veel gebeurd en daarnaast ook heel weinig. Hieronder wil ik jullie snel meenemen door een verkorte reis van de afgelopen weken.

1. Nadat ik ben vertrokken bij Rockgedgiel heb ik een dag doorgebracht in Scone bij Jo om vervolgend mijn weg landinwaarts te vervolgen naar Lennox. Dit bracht me in een prachtig dorpje Glen Innes waar een prachtige "replica" van de standing stones staan. Deze zijn hier neergezet als dank en waardering aan de "Celtic community" die een grote rol hebben gespeelt in het ombouwen van de "lokale" samenleving.  Voor de nacht heb ik mijn auto geparkeerd naast een prachtige waterval (die helaas droog stond) en genoten van een nachtje kamperen.

2. En deze trip bracht me in Lennox, of liever gezegd Lismore. Omdat kamers op dit moment erg moeilijk te vinden zijn in de omgeving of relatief duur heb ik besloten een kamer te huren in Lismore voor weinig. (Voorbeeld; de bevolking in Byron Bay is verdubbeld ten opzichte van vorig jaar met een hoop mensen die vanuit de steden hierheen verhuist zijn. onder andere i.v.m covid) Ideaal? Nee absoluut niet. Ten eerste is het 40 minuten rijden naar werk en ten tweede was er niet goed voor het huis gezorgd. Het was geen bouwval ofzo maar verre van wat ik in gedachten had. Maar goed zelfs met de benzine kosten was ik goedkoper uit op deze manier. Ondertussen maar rustig verder kijken. En na een week besloten mijn huur op te zeggen omdat ik niet gelukkig was in het huis en ik sowieso dichter bij werk wilde wonen. Achteraf bleek een van de huisgenoten als het ware ingehuurd te zijn om voor het huis en onderhoud en dergelijke zorgen maar die had er blijkbaar lak aan en is uiteindelijk ook het huis uitgezet maar ik was er al lang klaar mee dus besloot alsnog te gaan. Even spannend wel want ik had mijn huur al opgezegd voordat ik iets gevonden had en ik wilde toch echt geen 300 dollar de week voor een kamer betalen. Nou gelukkig na een hoop zoeken, navragen en via, via, via toch iets gevonden, vlak bij werk en een fijn plekje waar ik in mijn vrije uurtjes lekker tot rust kan komen en mijn ding kan doen en me geen zorgen hoef te maken over de staat van het huis en dat soort zaken.

3. Terug bij Beef en Beach. Waar het restaurant sinds de heropening na Corona elke avond vol zit. En ja je raad het al niets veranderd. Ik werd een beetje zenuwachtig want ik was bang dat er door Covid best wel veel veranderingen waren doorgevoerd maar gelukkig enkel wat kleine dingen dus na een paar uur was het net of ik nooit was weg geweest. En zo voelde dat inderdaad want ik hoopte met een rustig weekend te beginnen maar nog voor ik begonnen was werd ik al gebeld of ik een dag eerder kon beginnen en 2 dagen later nam ik al een shift van iemand anders over wat resulteerde in een week van 55 uur (gevolgd door 3 weken soortgelijk weken) , Hallo!!!! Hoezo rustig beginnen? Ik denk dat ze me iets te goed kennen daar. Het is nog niet eens zo zeer het aantal uren maar meer dat momenteel elke uur volgas is, 200% en dat voel je wel. En uiteraard had ik zelf ook aangegeven een hoop uren te willen doen om lekker te kunnen sparen maar het was wel een binnenkomer zeg. Ondanks dat ik gewend ben veel te lopen moest ik toch nog wel weer even "horeca" benen ontwikkelen. Maar goed een hoop uren betekent een hoop centjes en daar kwam ik voor.

IMG_20201226_100448_064     200

4. Kerst. 1e kerstdag is het restaurant altijd dicht wat ons ook mooi de gelegenheid geeft om kerst te vieren met elkaar. Ze noemen dat hier ook wel een zogenaamde "orphan christmas". Een kerstviering met vrienden die eigenlijk allemaal geen familie hier hebben wonen. We hebben de dag heerlijk doorgebracht op het strand, zwemmen, een spelletje, een hapje en een drankje en na ons allemaal opgefrist te hebben verzamelde we bij 1 van ons om een lekker diner te hebben buiten op het terras met wederom een drankje en een spelletje. Een superleuke dag met allemaal top mensen maar het blijft toch raar kerst in de zomer. Je hebt niet hetzelfde "cozie" gevoel als dat je hebt wanneer het winter is. 2e kerstdag kennen ze hier wel/niet, ze noemen het boxing day.

received_2952042321693624

5. En toen...... Ja en toen had ik in 4 weken zoveel gewerkt dat mijn lichaam op de rem trapte. Rugpijn, en niet zo'n beetje ook. Na het nog een dag geprobeerd te hebben toch in overleg besloten een aantal dagen thuis te blijven en te rusten. Na een kort bezoekje aan de dokter en extra pijn medicatie resulteerde dat in 4 dagen knock out op bed. Happy new year!!!! Ja was een erg leuke jaarwisseling high van de pijnstillers. Mijn onderliggende rugspieren waren uitgeteld wat resulteerde in geïrriteerde zenuwuiteinde wat dus ook doortrok naar mijn borstbeen en resulteerde in een erg angstig en paniekerig gevoel. Dat is gelukkig weg en ik voel me mentaal weer helemaal top, lichamelijk is er nog wat werk te doen waarbij ik gelukkig hulp heb van een hele fijne fysio die alles super goed uitlegt. Ik ben er nog niet maar het gaat inmiddels alweer 100x beter en de goede kant op. Vandaag weer een paar uurtjes gewerkt zonder borden en dergelijke te dragen en dat had ik zeker mentaal ook wel nodig om wat te doen en een doel te hebben en lichamelijk is het ook fijn om weer te bewegen alleen voorzichtig aan.

Terug komen hier voelde bijna als thuis komen, super vertrouwd ondanks dat het team grotendeels veranderd is de basis is en voelt hetzelfde. Het zijn 1 voor 1 toppers zowel op de vloer als naast de vloer en het voelt goed om terug te zijn voor de time being.

Zoals je have kunnen lezen zijn het super drukke weken geweest waardoor ik helemaal niet aan schrijven toe ben gekomen. Vanaf nu gaat de druk er langzaamaan een beetje af en hoop ik weer wat meer te kunnen schrijven. Jullie hebben tenslotte nog steeds een paar roadtrip verhalen van vorig jaar tegoed en een video van Rockgedgiel.

Nogmaals happy new year and hang in there......!!!!

1. Joke:
    4 januari 2021
    Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. Weer nieuwe avonturen en uitdagingen. Zorg goed voor je zelf hard werken is leuk, maar af en toe wat ontspannen hoor!! Veel plezier!
  2. Nicole:
    4 januari 2021
    Absoluut waar en ik pas goed op mezelf
  3. Ilona:
    4 januari 2021
    wat een rollercoaster, nooit saai bij jou,hahahaha
    is ook een prachtig liedje, trouwens.
    Hvj
  4. Nicole:
    4 januari 2021
    Oh echt haha wist ik niet
  5. Liane:
    4 januari 2021
    De beste wensen voor het nieuwe jaar!!
    En heel veel sterkte met je gezondheid!
  6. Thea:
    Een gezond 2021. #goeiepen 🤩
  7. Helen:
    Alle goeds voor 2021 Nicole
  8. Conny van der Breggen:
    5 januari 2021
    de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en niet TE hard werken . hou je taai.
  9. John Bos:
    6 januari 2021
    Hoi Nicole namens ons ook nog de aller beste wensen en een mooi en gezond 2021 met nog veel mooie avonturen het was weer een mooi verhaal weer terug in de horeca ben benieuwd naar het nieuwe avontuur
  10. Jolanda Monster:
    7 januari 2021
    Leuk weer om je belevenissen te lezen 👍 aller beste wensen voor 2021. Maak er weer een onvergetelijk jaar van 😎😎
  11. Marielle de Leeuw:
    10 januari 2021
    Voor jou ook nog de beste wensen Nicole.
    Denk wel goed om jezelf hoor 😘
    We zijn benieuwd naar je nieuwe uitdagingen.
    Veel plezier 👍
  12. Nora Manuputty:
    10 januari 2021
    Tjonge wat een belevenissen weer, maar goed op jezelf passen hoor!
    Veel geluk en een goede gezondheid voor jou gewenst 😍😍
  13. Louisemulleman:
    11 januari 2021