Ozzy slang.

20 januari 2020 - Lennox Head, Australië

Het feit dat je engels spreekt betekent niet gelijk dat je alles hier verstaat. Het meeste is logisch maar af en toe vraag je, je echt af waar ze het over hebben.

Hieronder wat Australische "slang".

• Thongs  = slippers
  • Barbie = barbecue
  • Servo = tankstation
  • Arvo = afternoon
  • Pushbike of pushie = fiets
  • Bike = motorfiets
  • Sickie= een "ziekdag" van werk of "pull a sickie" wanneer je niet ziek bent maar toch thuis blijft
  • Bathers = zwemkleding
  • Brekky  = breakfast
  • Cab sav  = cabarnet  sauvingon
  • Cunt = eigenlijk een scheldwoord maar in vriendschappelijke kring kan het gebruikt woorden als "maat" oftewel "mate"
  • Good on ya  = good work
  • Mozzie  = mosquito
  • Going for a pis  = naar de pub/ drankje do
  • Maccas = mc donalds
  • Stubby  = flesje bier
  • G'day mate = goedendag
  • Esky  = coolbox
  • Cuppa = kop thee
  • Footy = geen Amercian football or soccer maar rugby.
  • F*cking  oath = een enthousiaste Ja
  • Ute = pick up truck
  • Bloke  = man
  • Cheers = manier van groeten maar ook dank je wel zeggen

Uiteraard is er nog veel meer maar dit was wat in me op kwam. Wat nog meer erg opvalt is de manier waarop je elkaar begroet. Wij zijn gewend Hallo te zeggen en eventueel te vragen hoe het met iemand gaat maar dat doe je niet in de wandelgang alleen als je er even voor stil staat zeg maar. Hier is de standaard begroeting; "Hi, how are you going" of " how are ya mate? De standaard reactie is dan; "not too bad, what about yourself " of "good, how  are you". Meestal wachten ze niet eens het antwoord af het is gewoon DE manier om elkaar te begroeten.

In het begin super haha je vind gelijk iedereen super vriendelijk maar na een tijdje merk je dat het gewoon een gewoonte is.

Je kan het een beetje vergelijken met Nederlands in België, het is dezelfde taal maar je verstaat de helft niet.

1. Joke:
    20 januari 2020
    Wel even wennen dus.....haha.
    Maar zo heeft iedere taal wel wat "afwijkingen". Zal per streek ook nog wel weer anders zijn misschien?
    Oefening baart kunst! Succes en groeten!
  2. Nora Manuputty:
    20 januari 2020
    Hahaha...je moet het maar weten. Zelfs in het Nederlands komen wel eens woorden/ uitdrukkingen voor dat ik denk.....waar heb je het over😝
  3. Ilona:
    Mooi vind ik dat!😄
  4. Louisemulleman:
    Haha weer wat geleerd 👍🏻😄
  5. John Bos:
    20 januari 2020
    Leuk Nicole o leer je er weer wat bij gaaf toch hoe is het daar met weersomstandigheden nu weer veel regen of gaat het bij jullie we
  6. Jolanda Monster:
    21 januari 2020
    Leuk nicole, vast geen probleem voor jou om deze woorden ook te gebruiken 👍😘