Nieuws uit onbekende hoek en een verassende Zondag

18 november 2020 - Bomera, Australië

Wordt ik afgelopen zaterdag ineens opgebeld door een onbekend nummer.(Ben het 1 en ander kwijtgeraakt)

Afijn zodra ik terug bel herken ik de stem en het accent direct. Het is Jo. Ik heb met Jo een paar weken samen gewerkt in Yass en daarna nog contact gehouden. Vooral toen Corona om de hoek kwam kijken hebben we veel gedachten gewisseld om tot een beslissing te komen om te blijven of niet.

Voor mij werd dat dus blijven, ik had mama net gezien en in de tijd van corona was het uitzicht op werk ook erg klein.

Jo daarentegen die van plan was hier te settelen en voor permanent verblijf te gaan ging naar huis. Mede omdat zij haar familie al lang niet gezien had en voor haar gevoel nog onafgeronde  zaken had. Daarnaast is Jo zuster dus die kon gelijk fulltime aan de slag.

Terug naar het gesprek vertelde ze me dus dat ze terug was in Australië (na een hoop gedoe met een advocaat en de staat ect . Heeft ze een uitzondering gekregen en mocht in combinatie met een 2 weekse  quarantaine terug komen) en me wilde komen opzoeken. Nou wist ik dat Jo voorheen gestationeerd was in Scone, 2 uur hier vandaan. Dus zogezegd zo gedaan en de volgende dag zaten we in de pub van Willow tree, ongeveer in het midden.

Superleuk om bij te praten en te horen wat een ieder heeft uitgespookt de laatste paar maanden. En de middag werd al snel avond.

Toen kwam er een ander stel met een dochtertje en een maat naast ons op het terras zitten en die probeerde ons accent uit te vogelen. En zoals je vaak hoort kwam het uit op iets Scandinavisch. Na dat misverstand recht te hebben gezet uitte dat in een gezellig gesprek wat weer eindigde in een uitnodiging voor een Barbeque.

Niet zeker of we dat wel moesten en wilden besloten toch te gaan er moest tenslotte toch gegeten worden. Even snel een karton bier halen en hopsakee op pad.

15 minuten later komen we aan op een boerderij en lopen een Barbeque binnen met een super vriendelijke familie met vrienden en aanhang wat resulteerde in een leuke, gezellige en verassende avond.

Met werk vroeg voor de deur voor ons beide de volgende ochtend besloten we het niet te laat te maken en vertrokken we beide weer naar ons eigen stekkie.

Een goede invulling van de zondag en op naar een drukke week.

1. Ilona:
    19 november 2020
    Wat bijzonder toch weer! Pub? Terras? Dat is iets waar wij hier van dromen 🙄 leuk om dit te lezen.💞
  2. Liane:
    19 november 2020
    Heerlijk die spontane acties, wil ik ook weer.....
  3. Joke:
    19 november 2020
    Idd, gezellig uit eten of terras, iets om jaloers op te worden. Geniet er maar lekker van! Hoop dat we hier ook weer snel wat meer mogen. Doen ze daar aan sinterklaas?
  4. Nicole:
    19 november 2020
    Nee sinterklaas is rgbiets nederlands. De kerstbomen gaan wel al op al wachten de meeste mensen tot 1 dec.
  5. Louisemulleman:
    20 november 2020
    Altijd leuk die spontane ontmoetingen en lekker op een terras 🎉🥂
  6. Nicole:
    21 november 2020
    Ik had niet in de gaten dat, dat terras zoveel invloed op jullie zou hebben in de winter en met corona😂
  7. John Bos:
    21 november 2020
    Leuk verhaal en mooi dat zo iets spontaan kan