Mini trip langs de Gold Coast

16 februari 2020 - Surfers Paradise, Australië

Aangezien ik maandag mama en Dineke ging ophalen ben ik Zondag al een stukje die kant op gereden om even aan de Gold Coast te kijken en dat bracht me in Surfers Paradise, een hele andere wereld.

Het strand aan de Gold Coast is veel uitgestrekter, meer zoals wij het in Nederland kennen in plaats van allemaal verschillende strandjes en baaien. Hier wordt het strand dat 's nachts ook rechtgetrokken.

Het is een soort combinatie van Rotterdam, St. Tropez en Las Vegas met een afwisseling van moderne strakke gebouwen, wolkenkrabbers en "nieuwe" gebouwen in oude stijl. Het geeft dan ook gelijk een hele andere sfeer met de hoge gebouwen en hotels gelijk aan het strand.

Het is dan ook helemaal ingericht op toeristen. Je hebt dan ook een hoop attractie parken om er maar een paar te noemen; Seaworld, Movie land and Wet and Wild. Er is meer dan genoeg te zien en te doen.

Na aankomst liep ik al snel op de boulevard een mega drukte in. Bleek nou...... er was een "art festival/markt" aan de gang. Er stonden prachtige zandsculpturen en een hoop kraampjes met zelfgemaakte producten.

De volgende ochtend vroeg was het tijd om naar Brisbane door te rijden. Ook weer een hele andere omgeving, echt een stad, veel hoge gebouwen en veel verkeer.

Nog een leuk feitje trouwens. New  South Wales  en Queenland hebben een uur tijdsverschil dus zodra je over de "grens" rijd verspringt de tijd een uur, je telefoon weet dit zelf, erg handig.

Inmiddels dus herenigd met Mama en Dineke en volgende week en verhaaltje met alle leuke dingen die we tot dan toe gedaan hebben.