En weer een maand voorbij

28 februari 2021 - Lennox Head, Australië

Er zijn inmiddels weer een paar weken voorbij gevlogen sinds mijn laatste blog. Op één of andere manier ga ik hier een beetje op in het "normale" leven. Maar dat betekent niet dat ik heb stil gezeten.

Mid  januari kwam Jo op bezoek voor een mini-vakantie. Omdat we onze datums niet helemaal goed hadden afgestemd op elkaar moest ik eerst nog een paar dagen werken. We hebben vooral veel bijgepraat en wat lokale trekpleisters bekeken. Net voordat ik een paar dagen vrij zou zijn, zijn we wezen surfen alleen helaas liep dat niet helemaal goed af voor Jo. Naar grondig insmeren toch verschrikkelijk verbrand en de volgende paar dagen vooral thuis doorgebracht en alleen eropuit wanneer de zon weg was. Hierdoor helaas niet alles kunnen doen wat we gepland hadden maar het was nog steeds super om wat tijd met elkaar door te brengen. Uiteindelijk ben ik alleen gaan snorkelen bij Jullian Rock omdat Jo niet mee kon. Helaas waren er bij het begin van de snorkel trip veel "blue bottle" kwallen die pijnlijke steken achterlaten dus was ik vooral bezig met die kleine blauwe monstertjes te ontwijken. Uiteindelijk kwam ik in een stuk water waar het beter was maar nog steeds nerveus omdat ik uit ervaring kan spreken hoe pijnlijk een "steek" is. Gelukkig niet helemaal voor niets geweest en wat mooie vissen mogen zien waaronder een "leopard  shark and eagle ray" heel bijzonder. Doordat de omstandigheden waardeloos waren na de trip geld terug gekregen dus dat was wel super netjes.

Screenshot_20210228-155515_Messenger

20210122_094910

20210125_142235

Jo is inmiddels  naar huis en nu staat er een staff party op het programma. Zondag avond , restaurant , pub en bottleshop dicht en gaan. Super gezellige avond en leuk om met wat collega's te spreken die je niet dagelijks spreekt en lekker eten en drinken natuurlijk. Na de staff party was het natuurlijk nog niet genoeg en wat kratten mee uit de bottleshop  en op naar de after party bij één van mijn collega's. Gelukkig kregen wij een lift, waar andere moesten lopen. Het regende namelijk pijpenstelen wat resulteerde in een aantal party gangers die een uur later doorweekt en al aankwamen maar ook dat mocht de pret niet drukken. Tot de volgende dag toen een aantal mensen het toch lastig hadden en dat op de dag van de "super bowl" waardoor pub vroeg open zou zijn(tijdverschil). Ik daarintegen was gelukkig vrij.

received_739641043640285

Weer een week of 2 later had ik een tripje naar "Coffs Harbour" gepland met mijn Nederlandse collega Luc. En wat trok ons nou naar Coffs? FRIKANDELLEN!!! Er zit daar namelijk een restaurant " the clog barn" die pannenkoeken, Nederlandse snacks en appeltaart verkoopt .  Daarnaast hebben ze een winkeltje met wat typisch Nederlandse producten. Dus na een heerlijk Nederlandse lunch in heerlijk Nederlandse weer (ja het regende weer pijpenstelen, praktisch de hele dag) verlieten we de winkel met een grote verpakking frikandellen, drop, appelstroop, stroopwafels en hagelslag. Naast het restaurant zit er  echte klompenmaker en ze verkopen dan ook echt Nederlandse klompen en een hoop souvenirs. Om het helemaal af te maken kan je buiten door een mini Madurodam lopen met Nederlandse volksmuziek en miniatuur versies van bekende Nederlandse iconen en landmarken .

IMG_20210216_211735_754    IMG_20210216_211047_333   IMG_20210216_211809_505

Inmiddels is mijn laatste week hier alweer aangebroken en zijn we deze week lekker met de meiden wezen ontbijten en vervolgens ben ik met Laura naar de spa geweest, heerlijk helemaal relaxed en ontspannen om aan een nieuw avontuur te beginnen. Om nog wat tijd met elkaar door te brengen zitten we de laatste dagen elke avond na werk in de pub met een afzakkertje. Onee ik bedoel natuurlijk in de pub om naar de fantastische live muziek te luisteren. Vandaag mijn laatste shift en vanavond dag zeggen tegen mijn familie ver van huis.

20210222_115236

Het was als thuiskomen maar het is tijd om weer te vertrekken en een een nieuw avontuur te starten.

Queensland here I come.

1. Louisemulleman:
    Weer een leuk verhaal Nicole 👍🏻 En prachtige foto’s👍🏻😘
  2. Liane:
    28 februari 2021
    Leuk om weer te mogen lezen. Benieuwd naar waar je nu naar toe gaat en wat je gaat doen. 😘
  3. Nora Manuputty:
    28 februari 2021
    Wat een avonturen weer, leuk om je zo te volgen.
    Veel plezier👍🏽❤️
  4. Ilona:
    28 februari 2021
    Je vondt het heerlijk om daar terug te zijn,even naar bekend terrein ipv hup weer een nieuw avontuur,maar nog zoveel plannen. Laat regelmatig wat van je horen nu je "echt" gaat reizen.
    HvJ
  5. John Bos:
    28 februari 2021
    Leuk verhaal en succes bij het volgende avontuur
  6. Marielle de Leeuw:
    28 februari 2021
    Leuk om je verhaal weer te lezen, benieuwd wat je nu gaat doen.
    Doe voorzichtig en veel plezier 😘