Van cowgirl tot surfgirl

12 november 2019 - Byron Bay, Australië

Tijdens de paar dagen in Goulburn heeft Dave me een spoedcursus tot cowgirl gegeven. Ik kan nu een lasso werpen(zie video) en in heb in een westernzadel gereden. Al kan ik het niet aanraden om in een westernzadel te springen.

Onderweg naar Byron Bay ben ik gestopt in Port Macquarie bij het koala hospital. Toevallig zag ik Fleur der berichtje over gewonde koala's door de branden en ik was in de buurt dus heb ze een bezoekje gebracht. Zodra ik uit de auto stapte rook je het gewoon. De geur van brand gemengd met eucalyptus.

Ja branden, bushfires, overal langs de kust en de extreme droogte en wind helpt zeker niet mee.

Gelukkig is het hier in Byron allemaal oke en wordt je goed op de hoogte gehouden van de omstandigheden. Sinds ik hier ben is het elke dag smoggy geweest, vandaag is de eerste dag dat de lucht weer blauw is.

En ja zoals ik al zei van cowgirl tot surfster, jep ik heb weer gesurft voor het eerst in jaren. Omdat het zolang geleden was besloot ik met een les mee te gaan. Het was even zoeken weer naar het gevoel en de balans maar dit was snel gevonden. Tijd om de echte golven te proberen. En ik was zo gelukkig dat er een collega van mijn instructeur zelf aan het surfen was en mij daarin wilde begeleiden. Wat een gaaf gevoel weer zeg. En als kers op de slagroom of hoe je dat dan ook zegt zwommen de dolfijnen vlak langs. Amazing!!!!!! Echt kan niet beschrijven hoe dat voelde, heel gaaf. (surf foto volgt later)

De rest van de dagen hier heb ik vooral doorgebracht met werk zoeken. Ik heb denk ik 30 cv's uitgedeeld en ben nog meer plekken binnen gelopen. En net toen de moed me in de schoenen begon te zakken kreeg ik een paar belletjes voor proefdiensten, YES!!!!

Werk vinden hier is lastiger dan ik dacht, het is relatief klein en veel mensen maar gelukkig ook een kans voor mij en we zullen zien hoe dat gaat. Ik heb goede hoop. Ik ben tenslotte ik en dat moet gewoon goed komen.

Volgende keer hopelijk een baan en meer over Byron Bay.

En mocht je toch iets aan mijn 30e verjaardag (22-11-1989) willen doen dan kan je doneren aan het kwf via de onderstaande link waarin je ook alle informatie vind; https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2584358294954640&id=100001414847092&sfnsn=mo

1. Joke:
    12 november 2019
    Wauw, geweldig he met dolfijnen om je heen. Wij hebben op Mauritius met dolfijnen in zee gezwommen. Gewoon de open zee, met snirkel op. Je zag ze gewoon vlak naast je en onder je door zwemmen....
    Geniet ervan!!
  2. Joke:
    12 november 2019
    Wel goed op de branden letten he, hoorde dat het echt gevaarlijk is!!
  3. Nicole:
    12 november 2019
    Ja klopt Joke maar ze houden je goed op de hoogte en er is een hoop hulp uit de community
  4. Jolanda Monster:
    12 november 2019
    Haha Idd jij bent jij dus komt dat werk goed 😊 in combi met surfen en de dolfijnen om je heen zal jij daar weer een top tijd genieten 👍👍 Veel plezierrr 😘
  5. John Bos:
    13 november 2019
    Leuk om weer wat te horen best wel erg daar met die branden dus je zit er toch in de buurt surfen is zeker gaaf om te doen is voor mij erg lang geleden waag me er niet meer aan succes met werk zoeken gaat je zeker lukken
  6. Louisemulleman:
    13 november 2019
    Weer een andere tak van sport 😄 en inderdaad wat gaaf wanneer de dolfijnen langs zwemmen 👍🏻 😘 laat het niet heet worden met die branden hé ...😉
  7. Conny van der Breggen:
    21 november 2019
    alvast voor morgen. van harte gefeliciteerd met je 30ste verjaardag.
  8. Nicole:
    23 november 2019