Christmas in summer

28 december 2019 - Lennox Head, Australië

Een veel gestelde vraag afgelopen dagen was niet alleen de gebruikelijke "hoe was je kerst" maar vooral ook hoe was je zonnige kerst.

Om het in 1 woord samen te vatten; anders!

Maar anders is het sowieso. Het is mijn eerste kerst die ik niet met mijn familie doorbreng en zonder papa. En zonder familie lijkt het ineens niet zo belangrijk.

Kerst is voor mij echt een familie aangelegenheid. Ondanks dat ik vaak werk en ook met vrienden wat organiseerd staat familie centraal, dat is heilig en daar boek je omheen.

Heb ik een leuke dag gehad? Absoluut! Ben ik verwend door de kerstman (mama)? Teveel! Voelde het als kerst? Mwahhh een beetje.

Buiten dat het zomer is in plaats van winter voel je ook niet echt de kerstsfeer op straat. Geen kerstmuziek de hele dag, weinig tot geen lampjes en versieringen op straat. Logisch! Want van de lichtjes heb je wellicht 1 uurtje per dag plezier.

Toch had ik wat meer het kerstgevoel verwacht aangezien ze hier gek zijn op kerst.

Kerstavond en "2e kerstdag" heb ik gewerkt en 1e kerstdag heb ik met mijn Australische familie doorgebracht (lees collega's). Allemaal wat eten, drinken en een stoel mee en vanaf lunch tot dinner in etappes gegeten, gedronken en spelletjes gespeeld.

Maar de kerst is nog niet helemaal voorbij..... in het nieuwe jaar als de vakantie drukte voorbij is staan er nog 2 kerstborrels van beide werkgevers op de planning.

Ik heb laatste jaren tijdens de jaarwisseling vaak tegen mensen iets gezegd in de trant van ik hoop dat dit jaar beter voor je wordt. Maar dat ga ik niet meer doen.

Neem het leven zoals het is, je hoeft niet altijd je beste zelf te zijn maar probeer in elke dag iets moois te zien.

Ik wens jullie allemaal een fijne en droge jaarwisseling toe.

Tot 2020

1. Ilona:
    Hoi Meis,
    Inderdaad een Kerst ander dan anders.
    Ook hier.
    Blij dat deze dagen voorbij zijn.
    Op naar 2021, en ja geniet van juist de kleine dingen,gezondheid en familie en vrienden.
    Hvj💖
  2. Nicole:
    28 december 2019
    ❤ als je het niet erg vind ga ik voor 2020.
  3. Conny van der Breggen:
    28 december 2019
    inderdaad Nicole alles is anders. maar wat je zegt leef nu . geniet ervan. en neem het goede mee in je leven . wij wensen jou en je Australische familie veel plezier met oud en nieuw. jullie zijn als eerste aan de beurt. wij zullen je missen die avond.
  4. Nicole:
    29 december 2019
    Ja zal wel vreemd zijn na al die jaren oud en nieuw in huize van de Breggen nu hier. ❤ Speel maar een rondje kletspot voor mij😉
  5. Nora Manuputty:
    28 december 2019
    Wat heb je weer een mooi stuk geschreven....❤️
    Een hele fijne jaarwisseling en een goed nieuwjaar gewenst❤️
  6. Nicole:
    Dank je wel, jullie ook
  7. Kim & Michel:
    28 december 2019
    Een hele fijne jaarwisseling. Dat het maar een heel mooi jaar voor je mag worden met veel nieuwe avonturen ❤️❤️❤️
    Dikke kus van ons
  8. Nicole:
    Kusje terug😘
  9. Marielle de Leeuw:
    28 december 2019
    Mooi geschreven weer Nicole.
    2e kerstdag was voor ons ook anders dan anders.
    Fijne jaarwisseling en een tof en een avontuurlijk jaar voor jou 😘
  10. Nicole:
    Dank je wel. Ja dat zal na 40 jaar zeker vreemd en niet makkelijk zijn geweest
  11. Marise:
    28 december 2019
    Helemaal waar lieverd. Jij ook alvast een goede jaarwisseling en we maken van elke dag wat moois💪🏽❤️
  12. Nicole:
    😘🥰❤
  13. Inge Brouwer:
    Helemaal waar Nicole.
    Geniet van familie, vrienden en de mooie dingen.
    Fijne jaarwisseling🥂
  16. Nicole:
    🥰🥰🥰
  17. Jolanda Monster:
    29 december 2019
    Heerlijk verslag weer lieve Nicole, wat een wijsheid ook. Idd geniet daar waar je staat, de plek doet er niet toe. Het geluk komt uit je zelf, pluk de dag 😎 ik wens jou een heerlijk 2020 veel plezier en gezondheid liefssss van mij ❤️😘
  18. Nicole:
    😘😘🥰
  19. John Bos:
    29 december 2019
    Mooi verhaal Nicole geniet van de mooie dingen en op naar 2020 dat het een mooi jaar mag worden
  20. Conny van der Breggen:
    gaan we doen
  21. Louisemulleman:
    30 december 2019
    Ja inderdaad voor jou een hele andere kerst🎄 goed om te lezen dat jullie er mooie dagen van hebben kunnen maken😘 genieten dat is inderdaad het motto voor nu alvast een goede jaarwisseling en we gaan kijken wat 2020 ons allemaal gaat geven 🎉🍾🎆😘
  22. Nicole:
    Thnx❤😘🥰