Byron Bay; The golden breed

18 november 2019 - Byron Bay, Australië

Byron Bay is het meest oostelijke punt van Australië en een attractie op zich. Het ligt nog net in New South Wales.

Het staat bekend om de relaxte en alternatieve levensstijl. Aan het eind van de jaren 1950 begon het zich te ontwikkelen naar zijn huidige vorm. Het barst hier van de vrije geesten. Je vind straatmuzikanten op elke hoek en elke avond is er wel ergens in een bar live muziek gaande.  Als je naar "main beach" gaat zijn er altijd wel kraampjes met zelfgemaakte armbandjes o.i.d of creatievelingen die hun talenten showen. "s avonds vooral in het weekend komt het centrum echt tot leven en buiten vermaak in pubs en bar's is er ook op straat genoeg te zien.

Daarnaast is het natuurlijk bekend om de goede surfcondities. Voor zowel voor beginners of gevorderden zijn de omstandigheden hier super en is er keuze genoeg. Het fijne aan hier is dat het heel consistent is en bij goede condities hele lange golven krijgt.

Helaas is het walvismigratie seizoen net voorbij dus die zal ik niet veel zien. Al was ik zo gelukkig er toch 1 te spotten tijdens een kayak-trip wat niet vaak gebeurt rond deze tijd. Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat we alleen af en toe een vin zagen maar het geeft toch een gaaf gevoel. Vooral omdat dit gigantische dier zo dicht bij zwemt en je er niets van merkt tot die een gedeelte van zichzelf boven water laat zien. Dolfijnen spot je nog wel steeds overal. Door het rustige water bij "watergos beach" is het een perfecte plek voor hun om uit te rusten.

Zowel in het weekend als door de weeks zijn alle terrasjes druk bezet voor lunch, dinner of een drankje en zie je de mensen genieten van de relaxte vibe die je hier mee krijgt. Stress is een woord dat ze hier niet kennen.

Ondanks dat het super populair is onder toeristen en druk bezocht hier krijg je dat gevoel niet. Totdat je in de auto stapt. Het is een kleine uitdaging om het centrum in te komen hier en je moet goed zoeken naar de gratis parkeer plekken maar zodra je die weet zit je goed. Het is niet ingericht op de hoeveelheid verkeer die door het centrum komt of om Byron te bezoeken of om naar de omliggende plaatsen te komen.

Een perfecte toevoeging hier zou zijn een grote parkeerplaats buiten het centrum en het centrum auto vrij maken.  Dat zou het echt af maken hier want al dat verkeer door de smalle straten verstoort de relaxte vibe die je hier zo graag wilt voelen.

Oh ja en voor een echte Byron Bay ervaring ga een dagje "barefoot" hoe warm het asfalt of zand ook is😉

1. Louisemulleman:
    18 november 2019
    Weer geweldig om je ervaringen te lezen Nicole👍🏻 Ben je nu ook al een professionele 🏄‍♀️🏄‍♀️
  2. Nicole:
    18 november 2019
    Haha alles behalve kan nog wel een lesje gebruiken
  3. Liane:
    Leuk, leuk, leuk
  4. Nora Manuputty:
    18 november 2019
    Een heerlijke plek om te vertoeven....geniet ervan😘
  5. Jolanda Monster:
    19 november 2019
    Heerlijke hippie plek volgens mij, lekker relax genieten. Veel plezier 👍😎😎
  6. John Bos:
    19 november 2019
    Hé nicole leuk om te horen dat het goed gaat lekker relaxen hoort er toch ook bij geniet ervan watersport 's ook geweldig om te doen zeker in zo'n omgeving tot het volgende verslag
  7. Mark:
    24 november 2019
    is mooi om je verhalen en foto's te zien. Het doet me verlangen om wèer er heen te gaan. De plek wat toch een beetje thuis is voor me