Back in Melbourne

29 februari 2020 - Melbourne, Australië

Melbourne

Na een fijne avond in Saint Kilda en een goede nachtrust was het tijd om Melbourne te ontdekken. De stad waar mijn reis begon en waar ik goede herinneringen aan heb.

We besloten hier geen "free city tour" te doen aangezien je dan vast zit aan een tijd en ik zelf al veel van Melbourne gezien had en wist te vertellen. Dit gaf ons gelijk wat meer vrijheid. Na een kop koffie zijn we op ons gemak de stad rondgelopen langs de highlights van Melbourne met de daarbij horende verhalen.

Inmiddels 9 maanden verder was er wel het één en ander veranderd. Toen der tijd waren ze al druk bezig met het ondergronds verbinden van de stations. Dat uitte zich nu in "pop up" gebouwen en afzettingen waar druk gewerkt werd. Ook de ingang van het hostel waarin ik toen verbleef was verplaatst naar de zijkant en het voetpad er langs was volledig afgesloten.

De eerste stop was eigenlijk gelijk bij een kerk waar ik al eerder binnen was geweest. Ik heb daar toen een kaarsje gebrand voor papa en iets in het register geschreven. Niet wetende op dat moment hoe snel alles zou gaan. Het was een soort van heftig om hier terug zijn. Vlak voor we vertrokken zagen Dineke en ik dat mama een kaarsje aanstak en een moment voor haar zelf nam. Ik denk dat het goed was om hier even bij stil te staan en dat hebben we dan ook gedaan.

En dan toch maar weer terug naar de orde van de dag en zo nam ik mama en Dineke mee langs het beroemde en mooie Flinders station,

Flinders station Melbourne                 Melbourne

langs de Yarra rivier en de mooie boulevard die daarnaast ligt,

Yarra rivier           Mama in Melbourne

door verschillende kleine en oude arcades (overdekte winkelcentra),

Arcade Melbourne(Zie video's voor een filmpje van de klokkenluider)

door de verschillende laneways met graffiti waar Melbourne zo om bekend staat

Dineke in Melbourne           Laneway Melbourne

en door laneways vol met kleine restaurantjes waar je in 1 straat eten uit elk continent kan krijgen.

Laneway Melbourne

We sloten de dag af met wat bezoekjes aan de zogenaamde "hidden bars". De eerste poging waagde we bij degene die de kast uit Narnia nabootst. Helaas net als 9 maanden geleden was deze weer afgehuurd voor een privé event en helaas weer niet door de magische kast voor een Narnia experience.

"Jack en Jones Island Bar" dan. Overdag is de deur gesloten en ziet het er een beetje uit of er een tijdelijke deur is in gezet maar rond cocktail tijd gaat de deur open en ga je via een trap naar beneden en kom je in een heerlijke setting terecht.  We konden het hier wel even uithouden en zogezegd zo gedaan. Na een hapje en drankje was het voor mama tijd om haar nagels te laten doen bij een fijne Chinese
(of Aziatische) dame en Dien en ik gingen op pad naar de volgende bar, de zo genaamde "Understudy". We waren eigenlijk opzoek naar een naar de rooftop bar maar die bleek alleen in het weekend open. De Understudy bevind zich in een pand met verschillende bars en is knus en donker. Naast de begane grond waar de bar zich bevind met meters planken gevuld met verschillende dranken en likeuren had het een balkonnetje met kleine 2 zitters. Het deed zeker zijn naam eer aan want het gaf echt de sfeer van een oude study of libary. Na een heerlijke cocktail en veel te hete nootjes (Tja met een oom als notenboer ben je dan natuurlijk ook verwent) tijd om mama weer op te zoeken.

En nu opzoek naar eten! En we wilden nog steeds graag naar een rooftop bar. Nou gelukkig keuze genoeg in combinaties van de voorgaande 2.

Goldilocks            Laneway

"Goldilocks" weer in een pand met verschillende bars en zoals de naam al doet verwachten in sprookjesstijl inderdaad. Als je de trappen naar boven oploopt zijn er verschillende sprookjes op de muren geschilderd en natuurlijk hebben ook de cocktails verwijzingen naar sprookjes en/of sprookjes figuren. Na onze bestelling kregen we gezelschap van 1 van de 7 dwergen die ons "tafelnummer" moest voorstellen. Na ook hier weer een hapje of liever gezegd hap en drankje werd het nodig tijd om naar huis te gaan. Zoals je , je wel kan voorstellen na dit verhaal werd het al wat aan de late kant. Zeker als je nog moet douchen, inpakken en de volgende ochtend om 7.15 in de auto moet zitten naar de ferry, oeps. Snel naar bed dus en tijd om weer verder te trekken.

1. Joke:
    24 april 2020
    Wat fijn dat jullie zoveel met elkaar konden delen. Ook even een momentje om aan papa te denken... .best emo denk ik. Maar ook lekker genieten van andere mooie dingen die het leven ons biedt. Groetjes...
  2. Marjolein:
    24 april 2020
    Hey Nicole is weer erg leuk om je verhaal te lezen. Xxx marjolein
  3. Liane:
    24 april 2020
    Heb weer genoten van je verhaal.
  4. Nathasja:
    😁😁😁
  5. Ilona:
    24 april 2020
    Wat een geweldige dag was dat.
    ,ik mis de boodschappen kar en jouw ritje hier in😆😇
  6. Nicole:
    25 april 2020
    Oeps haha, dacht dat, dat in Sydney was🙈
  7. Louisemulleman:
    24 april 2020
    Het blijf toch altijd leuk om je verhalen en ervaringen te lezen 👍🏻😘
  8. Nicole:
    25 april 2020
    Bedankt weer voor de lieve reacties.

#stayhomestaysafe
  9. John Bos:
    26 april 2020
    Mooi verhaal en mooie foto's tot het volgende verhaal blijft leuk om te volgen